Akcie amerického prodejce oděvů Gap prudce rostou, krátce po zahájení pátečního obchodování přidávají zhruba dvaadvacet procent. Reagují na zprávu, že společnost, která změnila strategii a přišla s modernějším stylem, zvýšila celoroční výhled prodeje.

Akcie společnosti tak mají letos k dobru přes dvacet osm procent. Loni, kdy se novým generálním ředitelem stal bývalý manažer firmy Mattel Richard Dickson, aby oživil její podnikání, už vzrostly o pětaosmdesát procent.

Gap nyní předpokládá, že roční tržby budou mírně vyšší než v loňském roce. Dříve počítal se zhruba stejnými tržbami jako loni.

GAP se pokouší zlepšit hospodaření nabídkou módnějších stylů napříč svými značkami. Zároveň posílil marketing ve snaze oslovit vybíravé zákazníky, kteří jinak omezují zbytné nákupy.

„Personální, produktové a provozní změny zaváděné generálním ředitelem firmu, která se po léta potácela, už oživily,“ uvedl analytik společnosti Morningstar David Swartz.

Stejnojmenná značka Gap zaznamenala v prvním čtvrtletí růst srovnatelných tržeb o tři procenta. Značky Old Navy a Athleta vykázaly růst o tři, respektive o pět procent.

Analytička společnosti Barclays, Adrienne Yihová, podle agentury Reuters uvedla, že výsledky společnosti Gap za první čtvrtletí jsou důkazem „učebnicového oživení maloobchodu“.

Vyšší poptávku po oděvech hlásí po loňském zpomalení i další maloobchodní prodejci včetně Walmartu, Targetu a společnosti Abercrombie & Fitch, která je obdobou Gapu.