skip to main content
30 pod 30

Summit 30 pod 30 se blíží. Vedle mladých talentů v Bratislavě promluví i otužilec Wim Hof

Bratislava opět přivítá mladé talenty z Česka i Slovenska. Už tento čtvrtek totiž odstartuje osmý ročník Forbes Summitu 30 pod 30, na kterém si rozhodně nebudete moci stěžovat na nedostatek aktuálních témat.

Ať už vás zajímá práce na dálku a digitální nomádi v čase pandemie, mladá věda a vědecké talenty, byznys v krizi, změny pracovního trhu, vliv zpomalení životního stylu na životní prostředí, duševní zdraví, nebo budoucnost gastro průmyslu, letošní summit vás nezklame.

Součástí dvoudenního eventu budou site visits, panelové diskuse, případové studie, 1-on-1 rozhovory, workshopy a další doprovodné aktivity zakončené afterparty. V rámci jednotlivých panelů se ke slovu dostane celá řada inspirativních lidí z Česka, Slovenska a zahraničí. Mezi nimi třeba i „Iceman“ Wim Hof – světoznámý otužilec a zakladatel The Wim Hof Method.

Z řad členů českého letošního výběru 30 pod 30 na akci promluví vědci Markéta Klíčová a Petr Hauschwitz či zakladatel startupu Sens Foods Radek Hušek. A v neposlední řadě také youtuber a evangelický farář Karel Müller z populárního dua Pastoral Brothers, které ve svých videích vtipně, s nadsázkou a humorem seznamuje lidi s křesťanskými hodnotami a historií.

Tohle jsou oni:

Reklama

Markéta Klíčová

Markéta Klíčová, mladá studentka Technické univerzity v Liberci, ve světě prorazila s českými nanovlákny. Napřed ve světovém finále soutěže Falling Walls Lab v Berlíně získala cenu za vývoj nanovlákenných náplastí pro zlepšení hojení tlustého střeva po operacích. Loni pak sklidila uznání za svou práci na Harvardu, kvůli pandemii covidu se ovšem musela vrátit do Česka.

Kdy a kde?

(10.25) Panelová diskuse: Českoslovenští a světoví: vědecké talenty a sociální inovátoři

Karel Müller

Pražský evangelický farář a youtuber Karel Müller dělá Boha zase cool. Spolu s Jakubem Malým založil Pastoral Brothers, tedy jediné duo křesťanských youtuberů u nás, které ve svých videích vtipně, s nadsázkou a humorem seznamuje lidi s křesťanskými hodnotami a historií.

Nebojí se dotknout ani témat sexu nebo alkoholu, což nejednou způsobilo poprask. Jejich kázání, která rezonují celou společností, odebírá na YouTube skoro šest tisíc sledujících a dalších patnáct tisíc na Facebooku, a to napříč evangelickou, katolickou i ateistickou společností.

Reklama

Kdy a kde?

(9.45) Rozhovor: Ranní dávka inspirace

Radek Hušek

Radek Hušek se před pěti lety dostal na prestižní London School of Economics a zároveň se na Kickstarteru pokusil vybrat dost peněz na to, aby mohl se svým společníkem Danielem Vachem rozjet startup Sens. Povedlo se a Radek dal před studiem přednost smysluplnému podnikání.

Dnes má v Thajsku největší hmyzí farmu na světě, s jejíž pomocí chce vytvořit nejlevnější živočišný zdroj bílkovin, který pomůže nasytit rostoucí světovou populaci. Ze cvrččí mouky vyrábějí tyčinky, krekry, těstoviny i proteinové shaky a do budoucna plánuje do nabídky zařadit i cvrččí burgery. Loni firma získala od investorů 48 milionů korun. Po českých a německých obchodech nedávno zamířila i do japonských prodejen, čímž odstartovala svou globální expanzi.

Kdy a kde?

(11.45) Panelová diskuse: Zelená je v módě… co dál? Změníme svět?

Petr Hauschwitz

Talentovaný vědec a fanoušek seriálu Rick a Morty Petr Hauschwitz tráví velkou část svého pracovního času v laboratořích laserového centra HiLASE, kde v sedmadvaceti letech vede skupinu odborníků, kteří se v rámci výzkumu věnují především metodám, jak zrychlit a zefektivnit laserové mikroobrábění pomocí speciálních, takzvaných několikasvazkových metod.

Vedle toho dokončuje doktorát na Fyzikálním ústavu AV ČR a aktivně prezentuje výsledky svého výzkumu: během prvních dvou let doktorského studia publikoval devět článků v mezinárodních odborných médiích a o své práci také přednáší na mezinárodních konferencích – byť tyhle aktivity loni narušila koronavirová pandemie.

Kdy a kde?

(10.25) Panelová diskuse: Českoslovenští a světoví: vědecké talenty a sociální inovátoři

Reklama
Reklama