Na začátku byl hlad. Pak nápad a z nápadu se stal slušný byznys. Dnes patří firma Hipp mezi lídry trhu s dětskou výživou a její majitel Stefan Hipp, který je už čtvrtou generací v čele podniku, má velké plány, jak ji i zdravé zemědělství posunout ještě dál. 

Přijít na rozhovor s majitelem jedné z největších firem s dětskou výživou v pokročilé fázi těhotenství znamená, že povídání nezačne nijak jinak než právě u dětí. Ostatně sám Stefan Hipp, který rodinný podnik vede, má kromě dospívající dcery i dva malé syny, a dětská výživa tak pro něj není jen byznys, ale i denní součást osobního života.

„Naše výrobky jím ale i já sám, pořád mám u sebe třeba ovoce ve skleničce a každý den už od dětství piju naše džusy,“ říká Stefan Hipp, který stojí v čele německé firmy s ročním obratem okolo 25 miliard korun a zastoupením v 50 zemích světa včetně Česka.

„Pořád jsme ale rodinná firma a nemůžeme a ani nechceme být všude. Chceme být nezávislí a dělat všechno jen z vlastních zdrojů,“ tvrdí čtyřiapadesátiletý muž, který vedení společnosti s víc než stoletou tradicí převzal od svého otce Clause Hippa oficiálně loni v březnu. Žádná velká revoluce se ovšem nechystá, Stefan Hipp, který v podniku aktivně působí již třicet let, sází na kontinuitu.

Jisté je ale to, že čím dál větší roli budou mít právě zahraniční trhy. Na domácím německém totiž drží firma Hipp ve svém segmentu už poloviční podíl. Mimochodem druhým největším trhem pro tohoto výrobce dětské výživy i kosmetiky je hned za Německem Čína, kde se díky rostoucí životní úrovni zvedá i poptávka po bio potravinách.

Přestože Česko je relativně malé a na celkovém obratu má zhruba dvouprocentní podíl, daří se u nás Hippu, který má v nabídce přes 300 různých výrobků, výborně. V oblasti dětské výživy má desetiprocentní podíl na trhu a majitel firmy si pochvaluje růst v posledních letech a čeká jeho pokračování.

Mezi silně rostoucí kategorie patří kojenecké mléko a kosmetika, kterou mimochodem nekupují zdaleka jen rodiče pro své děti. Víc než třetina lidí, kteří ji užívají, jsou dospělí. „Nejsme tady jenom pro děti. Podobné je to i s dětskou kosmetikou, kterou si hodně kupují pro sebe dospělí, kteří mají třeba citlivou kůži. Vědí, že co je dobré pro děti, je dobré i pro ně,“ říká Stefan Hipp, který prý sám také používá kosmetiku vlastní značky.

Ze Stefana Hippa sálá dobrá nálada a téměř bez ustání se při rozhovoru i focení usmívá. Jak říká, je optimista a nezná problémy, protože všechno má podle něj řešení. Poslední dva roky ale i pro nezdolného optimistu, jako je on, nebyly snadné. Až do pandemie firma patnáct let v kuse rostla. To ale s příchodem koronaviru bylo pryč a podnik, v němž pracuje na celém světě 3500 lidí, se musel vyrovnat s tím, že po letech růstu přišlo ochlazení.

„Souviselo to například i s tím, že hodně rodičů bylo doma s dětmi, a tak sami vařili a nemuseli kupovat naše zboží. Trh s dětskou výživou šel v celé Evropě zpátky,“ vysvětluje podnikatel. A ačkoli od začátku roku jde poptávka zase vzhůru, bezstarostné období to není ani v nejmenším.

Forbes Digital Premium