Součástí televizního dění kolem blížícího se hokejového mistrovství světa budou i čtyři minipříběhy z hokejového prostředí, které cílí na mladé. Vytvořil je kreativní tým kolem Petra Kolečka, Vladimíra Skórky a producenta Dana Strejce, kteří se podíleli na populárním seriálu Lajna. 

„My jsme chytrý hokejky“, „Nejdřív maso, potom bonbon“ nebo že „Na Naganu byla stejně nejlepší ta opera v Národním“. Do vysílání České televize kromě hokejových zápasů míří i kampaň s názvem „Tak určitě!“, která cílí na mladé a na fair play ve sportu. 

Čtyři skeče, čtyři aktuální sportovní témata, například přemotivovaní rodiče na stadionech nebo předsudky vůči dívkám hrajícím hokej. A v hlavních rolích pokaždé mladí sportovci.

Dva ze skečů vytvořil scénárista a režisér Petr Kolečko. Natáčelo se v areálu hokejového stadionu Hvězda. „Mě to bavilo, protože mám sport a hokej rád. Navíc to prostředí znám i jako otec tří synů,“ uvedl. 

Jako autor se kromě Lajny podílel i na dalších projektech, jako byly například Okresní přebor nebo Vyšehrad. Teď pracuje na přípravách dalšího celovečerního filmu s pracovním názvem Derby. „Bude to jako Láska nebeská, ale místo lásky tam bude fotbal,“ říká k novému projektu. 

Všechny skeče bude vysílat Česká televize na třech svých programech, vedle ČT4 Sport také na ČT1 a ČT2 od 22. dubna. 

„Naše příběhy se sice odehrávají v hokejovém prostředí, ale zaměřují se na obecnější hodnoty, které se týkají každého sportu. A vlastně celé společnosti, proto nás to lákalo,“ vysvětlil generální ředitel České televize Jan Souček, co si od skečů plných hokejových fórků slibuje. 

„Další pokračování Lajny, ať už seriálu, nebo filmu, zatím nebude, i když bychom moc stáli o film, aby se celý příběh uzavřel. O to víc jsme si vyhráli s těmito hokejovými minipříběhy,“ říká pro Forbes producent Dan Strejc. 

Výrobu podpořil Kaufland, pro nějž jde o další z letošních projektů tohoto druhu. Firma do podpory sportu vkládá desítky milionů korun ročně.  

„Hlavními projekty jsou Škola hokejových talentů a #pukypomáhají. Nepotřebujeme vychovávat budoucí hráče NHL, ale jde nám o to, aby děti sport bavil a aby z nich vyrostli dobří lidé,“ říká jednatelka Kauflandu Klára Beňačková. 

Mistrovství světa v hokeji se v Česku koná od 10. do 26. května a hrát se bude v Praze a Ostravě. Obě města si slibují ze zápasů ekonomický profit. Odhady mluví o tom, že byznys kolem hokeje by měl celkově do tuzemské ekonomiky přinést necelé dvě miliardy korun.