skip to main content
Český byznys

Táta by mě zabil, vzpomíná Andrea Pavelcová na rozjezd fitness projektu, do kterého vložila všechny úspory

3 minuty čtení

„Když dáte lidem něco zadarmo, brzy vám to mnohonásobně vrátí,“ je věta, kterou v naší bibli kapitalismu často nevidíte.

A aby toho překvapení nebylo málo, říká ji právnička, která naučila Čechy… cvičit. Andrea Pavelcová se před třemi lety rozhodla vytvořit první komplexní fitness program, za který nezaplatíte ani korunu. Projekt FITFAB Strong tehdy dávala dohromady mezi státnicemi a vložila do něj všechny své úspory.

„Bylo to asi 200 000 a nikomu jsem o tom neříkala. Táta by mě zabil, kdyby to zjistil,“ vtipkuje dnes už úspěšná podnikatelka. V plánu měla cvičební videa, ale žádný amatérismus z obývacího pokoje: pět kamer, industriální halu, živou hudbu a půl roku příprav s dvaceti profesionály, kteří diváky namotivují k nejlepším výkonům. To všechno zdarma.

Reklama

Jak už asi tušíte – úsilí se jí mnohonásobně vrátilo. Videa dnes mají přes dva miliony zhlédnutí, o sponzorství se perou velikáni jako Sportisimo nebo Reebok a podle FITFAB programů na míru cvičí i manažeři z ČSOB.

První nabídky začaly chodit už půl roku po spuštění. „Oslovovaly nás sportovní značky, které chtěly, ať do videí nějakým způsobem zakomponujeme jejich brand. To byl moment, kdy jsem si řekla, že by to mohlo fungovat,“ vzpomíná Pavelcová.

Foto Hnujblik Art

Další fitness program, který s FITFABem točila, už sponzoroval zmiňovaný Reebok, Sportisimo a firma na krabičkovou dietu Zdravé stravování.

Z natáčení se stal dril a nové programy o šesti videích vycházejí pravidelně každého půl roku. Náklady na jeden vycházejí až na 500 000 korun.

„Potřebujeme pět kamer, aby to bylo v netradičním prostředí, aby tam bylo hodně lidí a hrála živá hudba – houslista, DJ nebo bubeník,“ popisuje nadšeně podnikatelka, která ani s desítkou tisíc nových sledujících na sociálních sítích netvoří videa za účelem zisku.

„Jsou pořád zdarma a zrušila jsem i všechny reklamy, které bych do videí mohla vložit,“ konstatuje. „Kdo někdy narazil uprostřed cviku se zatnutými svaly na třicetivteřinovou reklamu, tuší proč,“ směje se.

Zisk v řádech stovek tisíc ročně dnes FITFAB generuje z prodeje merche, přednášek a speciálních fitness programů pro firmy. „Pro zaměstnance vytvoříme microsite, speciální facebookovou skupinu, kam každý den píšeme, co je ten den čeká, nebo tipy na články ohledně stravy, fitness a podobně,“ vysvětluje Pavelcová.

„Zaměstnavatelé si u nás programy objednají jako benefit pro zaměstnance a těm my dáme v podstatě tříměsíční podrobný návod, jak na zdravější životní styl. Oproti agenturám jsme parta holek, které jsou schopné speciální program sestavit za týden,“ říká podnikatelka, která vedle projektu stále pracuje jako full-time právnička.

Reklama

„Už mám šest zaměstnanců, takže ve finále jen rozděluji úkoly,“ odpovídá skromně na dotaz, jak to všechno zvládá. Navíc nebýt právničkou, podnikání by podle jejích slov bylo mnohem složitější.

Když ze mě vylezlo, že jsem právnička, úplně otočili.

„Často jsem se setkávala s tím, že jsem šla s nějakým potenciálním obchodním partnerem na schůzku a on na mne mluvil jako na idiota. Lidi si o nás často myslí, že jsme ty blogeríny, co dělají fitko. Až když ze mě vylezlo, že jsem právnička, tak najednou úplně otočili,“ popisuje Pavelcová a dodává, jak jí hlavní povolání pomáhá v přehledu a sebejistotě, která je pro podnikání stěžejní.

„Už v začátcích jsem si například dávala pozor na to, aby nikdo neměl značkové oblečení, protože jsem věděla, že pokud by nás někdo později chtěl sponzorovat, tak by to byl problém,“ říká mladá influencerka, která se stala i tváří nové podzimní kolekce Sportisima.

Cvičícími programy, které si v lockdownu za týden zobrazilo téměř 150 000 lidí, ale Andrea Pavelcová nekončí. Posledního půl roku pracovala na online akademii zhruba šedesáti fitness a nutričních videí, do kterých se zapojili ti nejfundovanější odborníci v Česku: například kulturista a specialista na výživu Lukáš Roubík nebo předseda České asociace nutričních terapeutů Martin Krobot.

„Máme u nás spoustu úžasných odborníků na stravu i fitness, proto vlastně nechápu, proč ještě nikoho nenapadlo dát všechny jejich vědomosti na jedno místo tak, aby člověk získal opravdu komplexní povědomí o cvičení a o výživě a nenaletěl na každou novou dietu, která proběhne médii,“ uzavírá podnikatelka, na jejíž unikátní online akademii se můžeme těšit v listopadu.

Reklama
Reklama