skip to main content
Byznys

Technologické trendy letoška? Je třeba začít od jednoduchých aplikací, zní z oboru

Reklama

Jaké byznysové oblasti si v roce 2022 vyžádají zvýšenou pozornost? Podle řady vrcholových IT manažerů a manažerek to bude ochrana před kybernetickými útoky.

A zatímco nové varianty koronaviru brání plnému návratu zaměstnanců do kanceláří, podpora externistů a práce z domova zůstává i letos jednou z priorit v oblasti IT. „Máme jasnou představu o tom, jak by tento hybridní model měl skutečně vypadat, ale stále máme daleko k dokonalosti,“ tvrdí Shankar Arumugavelu, globální ředitel pro informační systémy americké telekomunikační společnosti Verizon, která podniká i v České republice.

Ve svých kamenných obchodech hodlá společnost pokračovat ve vývoji toho, co nazývá „bezdotykovou technologií“. Ta umožňuje zaměstnancům v obchodech bezpečně obsluhovat zákazníky prostřednictvím kombinace mobilních aplikací a funkcí takzvaného geofencingu – vytyčení virtuálního, prostoru, kde lze nastavit například konkrétní interakci kapesních zařízení.

Suja Chandrasekaran, hlavní informační a digitální ředitel společnosti CommonSpirit, vnímá kolem metaverza spoustu humbuku, ale je zároveň nadšený vyhlídkou na vytvoření smysluplných aplikací ve virtuálních a rozšířených realitách.

„V každém raném technologickém počátku je důležité začít od jednoduchých využití,“ říká Chandrasekaran, jehož tým se snaží využít virtuální realitu při školení a certifikaci zdravotních sester. CommonSpirit se také zaměřuje na kombinování technologií a dat s cílem zlepšit zkušenosti zákazníků – právě to bude další technologickou prioritou letošního roku.

Lori Beer, globální IT manažerka společnosti JPMorgan Chase, konstatuje, že jedním z jejích klíčových cílů je pomáhat bankám využívat poznatky získané ze shromážděných informací k vytváření personalizovanějších nabídek svým zákazníkům.

Z pohledu umělé inteligence by měl letošek zažít také explozi v používání algoritmických modelů. „Posuneme se za pouhé ověřování konceptů a prototypů,“ domnívá se Arumugavelu z Verizonu a dodává, že určitá „industrializace umělé inteligence“ pomůže oboru lépe předvídat, kdy zařízení potřebuje údržbu.

Reklama

Názor potvrzuje i globální IT ředitel společnosti Hewlett Packard Ron Guerrier. Klíčovou součástí vývoje je přitom podle něj zvyšování kvalifikace IT pracovníků. Udržení zaměstnanců bude v době, kdy fluktuace exploduje kvůli takzvané „velké rezignaci“, jak se označuje probíhající vlna výpovědí v USA, zásadní.

Guerrier také předvídá nárůst kybernetických útoků zaměřených na pracovníky, kteří se častěji pohybují mezi domovem a kanceláří kvůli pandemii. Souhlasí s ním Vipin Gupta z Toyota Financial Services, dceřiné společnosti automobilky, která nedávno sesadila General Motors z trůnu nejprodávanější automobilové společnosti v USA.

Podle Gupty stoupá nutnost hlídat digitální rizika v dodavatelském řetězci. Toyota Financial Services do značné míry spoléhá na cloudové služby třetích stran, takže v roce 2022 věnuje nejvíce času diagnostikou svého celkového IT ekosystému.

Američtí náboráři počítají s tím, že letos dostane více IT a technologických manažerů širší odpovědnost – tak trochu po způsobu technického ředitele Twitteru Paraga Agrawala, který byl dokonce po listopadovém odchodu Jacka Dorseyho povýšen do pozice nejvyšší.

„Technologičtí lídři jsou čím dál vhodnějšími kandidáty na řízení změn,“ konstatuje Craig Stephenson z konzultační firmy Korn Ferry. „Stávají se lídry celých podniků ne jen jejich dílčích částí.“

Reklama
Reklama