Už v květnu loňského roku Peter Hajduček naznačoval, že krouží kolem potenciálního akvizičního cíle. Teď je dílo dokonáno: jeho Footshop kupuje stoprocentní podíl v největším tuzemském konkurentovi Queens.

Hodnotu transakce obě strany odmítly komentovat, nicméně podle odhadu Forbesu jde o obchod v řádu středních desítek milionů korun. Footshopu ho pomohly financovat prostředky, pro které si došel loni v létě na investiční platformě Crowdberry.

Akvizicí vzniká jeden z největších hráčů na poli streetwear módy v Česku a na Slovensku, jehož tržby přesahují jednu miliardu korun (zhruba v poměru 4 : 1). Značka Queens každopádně nikam nezmizí – ambicí Footshopu je rozvíjet ji nadále samostatně a oslovovat vlastní cílovou skupinu.

„Každý brand bude mít vlastní identitu, strategii a zákazníka. Neplánujeme prosazovat Footshop, ale těžit ze silných stránek obou firem. Queens může expandovat do zahraničí po vzoru Footshopu, ten se naopak zaměří na prodej prémiového oblečení,“ komentuje novinku Peter Hajduček.

„Budeme společně pracovat na analýze provozních a back office funkcí s cílem postavit efektivní a škálovatelnou platformu umožňující podporovat růst obou firem,“ doplňuje provozní ředitel Footshopu Martin Katzer.

Zakladatelka a dosavadní majitelka Queensu Lenka Ondruchová

Prodejce tenisek a módy Queens založila před 17 lety podnikatelka Lenka Ondruchová a dnes jej kromě českého a do angličtiny překlopeného e-shopu tvoří také kamenné prodejny v Praze, Brně a Ostravě. Na to, do jaké míry se prodejny vyplatí provozovat, se tým Footshopu bude teprve podrobněji dívat, rebranding na Footshop však nastat nemá.

Sama Ondruchová se nicméně z aktivní role stahuje. „Měla jsem těch 17 let dost intenzivních. Asi mě v budoucnu zase něco napadne, ale momentálně se opravdu těším na pauzu se synem a přáteli,“ přibližuje podnikatelka a dodává, že láska ke streetwear módě a teniskám ji nikterak neomrzela.

Footshop, jehož investorem se před třemi lety stala skupina Enern, má za sebou úspěšný rok. Poprvé bezpečně překonal hranici 800 milionů v tržbách, získal novou vizuální identitu od studia Najbrt a jako první obchod ve střední Evropě dostal možnost vytvořit podobu tenisek ve spolupráci se značkou Adidas.