Spojit se s šéfem Footshopu Peterem Hajdučkem bylo mírně dobrodružné. Na dánské pláži, odkud odpovídal na otázky Forbesu, totiž pořádně foukalo a byl tu slabý mobilní signál. „Nejsem tu na dovolené, pracuju odsud,“ říkal téměř omluvně a zároveň přiznal, že včera navštívil velmi příznačně Legoland.

Kolaborace Footshopu a Lega byla pro Hajdučka a jeho tým splněným snem. Prvního září tak teniskové království uvede adidasky, které si můžete poskládat z kostiček legendární dánské stavebnice.

Lego ale není prvním celosvětovým gigantem, který s českým Footshopem vytvořil originální produkt. Tenisky, které budou k dispozici v LEGO variantě, jsou totiž modrotisková varianta modelu Adidas Superstar.

Footshop byl prvním obchodem ve střední Evropě, kterému se povedlo Adidas přesvědčit, aby pro ně vytvořil vlastní limitovanou edici. „Nejtěžší je prolomit onen prvotní led. Jakmile se vám to povede, nabalují se další skvělé projekty,“ popisuje Peter Hajduček.

Na spolupráci s Legem přesto pracovali společně se svým týmem, kde je několik členů také nadšenými sběrateli, několik let. A Hajduček otevřeně přiznává, že zájem z druhé strany zprvu byl jen velmi vlažný.

„Až do minulého roku se totiž Lego prezentovalo jako firma, která vyrábí především pro děti. Mám dojem, že kvůli pandemii se tento koncept změnil. Lego se soustřeďuje na kolaborace s lifestylovými ikonami a představili série pouze pro dospělé,“ říká zakladatel Footshopu.

Nápad udělat společnou tenisku nadchl marketingovou ředitelku Lega pro Českou a Slovenskou republiku Adrianu Jahňákovou a během roku a půl byla myšlenka realizována.

„Vysvětlovali jsme jí, že v první řadě nejde jen o obchodní spolupráci, ale celkové posunutí značky do lifestylu,“ říká Hajduček, podle kterého Footshop jen za minulý měsíc prodal více oblečení a doplňků než samotných tenisek.

Proto doufá, že spolupráce s Legem bude pokračovat a z tisíců drobných kostiček tak dánská firma vyrobí třeba obraz lokálního umělce, či další umělecký předmět, který bude viset na stěně jedné z kamenných poboček.

Lego tenisky jsou jen jedním ze způsobů, jakým chce Footshop, který letos míří k obratu 1,3 miliardy korun, oslavit své desáté narozeniny. Chystá uvést další teniskovou kolaboraci s evropskou značkou i sérii nábytku od české designové značky Kartoons, která tvoří doplňky do interiéru z použitého kartonu.

Tenisky od Lega, které budou k dispozici v počtu 200 párů a jedny budou stát 2399 Kč, ale nejsou zrovna výdělečným projektem. „Dává mi smysl dívat se především na celistvost příběhu Footshopu. Na schopnost vytvářet svébytnou story právě velcí hráči slyší,“ zamýšlí se Hajduček.

Osobně je ale pro něj momentální prioritou, aby i ty nejvýznamnější světové značky pochopily, že spolupracovat s firmou ze střední Evropy je nejen smysluplné, ale i prestižní.

„Za deset let existence Footshopu se nám podařilo změnit názor, že spolupráce s tímto regionem nemá význam. Teď ještě chceme všem okolo ukázat, jak skvělé máme umělce a designéry,“ říká Hajduček odhodlaně.

Do plánů Footshopu spadá otevření vlastních obchodů také v Paříži či Berlíně – momentálně mají své prodejny kromě Prahy ještě v Bratislavě, Bukurešti a Budapešti – a dobytí přední evropské pozice ve svém segmentu.