skip to main content
Forbes Woman

Tyhle ženy mění Česko. Jak změnila krize je? Musela jsem najít disciplínu, říká Gontkovičová

Krize znamená nejen příležitost, ale především potřebu adaptovat se a poučit se z vlastních chyb. To platí jak v byznysu, tak i v osobním životě. A nejinak tomu je v případě předních podnikatelek a manažerek, které jsme oslovili v rámci druhého diskusního panelu dnešního Forbes Women’s Summitu.

Jsou jimi Andrea Gontkovičová, Kateřina Kadlecová a Martina Vítková. V čem se musely v uplynulém roce přizpůsobit právě ony?

Andrea Gontkovičová

šéfka středoevropské pobočky Philip Morris

Reklama
Foto Kiva

„Současné podmínky mě přiměly změnit především dvě věci. Za prvé jsem si musela zavést silnou disciplínu. Vytvořit si denní plán a ten opravdu dodržovat. Home office totiž způsobil, že jsem úplně svobodně a šťastně mohla pracovat od sedmé ráno až do deváté večer. A pár dní jsem takto skutečně fungovala. Bylo mně však jasné, a především mé rodině, že to touhle cestou dlouho nepůjde.

Z pozice lídra jsem pak přišla na to, že je úplně v pořádku mít podstatně větší důvěru k lidem, a tedy i méně kontroly a méně hierarchie.“

Kateřina Kadlecová

spolumajitelka USSPA

Foto Jan Pelikán
Reklama

„Je to velká příležitost pro celou společnost, aby se posunula a kultivovala. Je to potřeba jak v politické, tak i ekonomické sféře. Hrozně bych si přála, abychom si z krize odnesli alespoň jednu věc, a tou je pokora. Abychom se naučili prohrávat, ale i vyhrávat. Možná jsem v tuto chvíli vítěz, ale není to dané. A i když někdo nevyhrál, neznamená to, že je slabší než já, ale pohybuje se třeba jen v jiných souvislostech.

Co se týče byznysu, začala jsem mnohem více používat instinkty. Krize ukazuje nové cesty a my jsme začali být odvážnější.“

Martina Vítková

spolumajitelka NWT Holding

Foto David Turecký

„Ještě loni jsme prodávali přesně podle našich kapacit, ani o řád víc. Zkrátka jsme nechtěli, abychom slíbili něco, co nakonec nestihneme. Klienti nám ale zakázky často oddalují. Loni se nám dokonce 95 procent z nich nepodařilo dokončit v termínu. Oni vyčkávají, mně ale náklady tečou každý měsíc. Proto jsme to museli otočit a nyní jdeme nad hranici 100 procent naší kapacity a bereme víc zakázek. Klademe také důraz na cash flow, které se významně zpomalilo.“

Reklama
Reklama