Škodovky se promění. Jak moc, uvidíme na konci srpna, kdy Škoda Auto na velké show konečně představí sedmimístnou elektrickou studii Vision 7S. Zatím z ní však ukazuje alespoň první detaily.

Na první pohled to možná může působit jen jako designérské cvičení, ale když si automobilka pro srpnové představení studie nového vozu zabere celé pražské kongresové centrum O₂ universum, je jasné, že to nebude jen tak. Hlavní prvky, které se prostřednictvím studie ukážou světu, tak pravděpodobně nalajnují design škodovek na roky dopředu. Tedy za předpokladu, že to mateřský koncern Volkswagen schválí.

Škoda Auto, jak je jejím zvykem, se s blížícím se termínem premiéry nové studie pustila do jejího postupného odhalování. Zatím veřejnost prostřednictvím skic nechává nakouknout hlavně do interiéru. Výjimkou pak byl první, ovšem silně rozostřený snímek celého auta zveřejněný na konci března.

„Jedná se o největší změnu od doby, kdy se Škoda Auto stala součástí koncernu Volkswagen. Nově definujeme naše poslání, pozici a zákaznické skupiny. To se promítne v novém designu, vizuálním ztvárnění a vystupování značky,“ uvedl tehdy Martin Jahn, člen představenstva za oblast prodeje a marketingu.

Automobilka pak pokračovala zveřejněním skici sedmimístného interiéru z ptačího pohledu a při jeho popisu velmi často zazníval výraz „minimalismus“. Ten se vedle interiéru údajně propíše i do vnější podoby auta.

Škodovka opět slibuje, že bude v rámci své filozofie „Simply Clever“. Interiér proto například nabídne dvě různé konfigurace. Jednu pro jízdu, druhou pro odpočinek. V režimu Jízda jsou všechny ovládací prvky v základní poloze a centrální dotykový displej je otočen vertikálně, aby optimálně zobrazoval důležité informace během řízení. 

Vedle toho pak bude stát režim Relax, který půjde aktivovat jen při nabíjení nebo při zastávce na odpočinek. Volant a přístrojová deska se posunou dopředu a sedadla v první a druhé řadě se naopak posunou dozadu, aby cestující měli co nejvíc pohodlí.

Cash je king
Vydání Forbesu Cash je king

Dnes se z Mladé Boleslavi do světa vydala i skica palubní desky s nezvykle tvarovaným volantem, který mimochodem připomíná volant používaný v nejnovějších vozech automobilky Tesla. Jeho tvar má podle designérů řidičovi zajistit nerušený výhled na přístrojovou desku před ním.

Vedle volantu bude palubní desce vévodit ještě dotyková obrazovka, která je poprvé ve škodovkách otočena vertikálně. Opět je to něco, s čím už se v minulosti setkali majitelé amerických elektromobilů z dílny Elona Muska.

Pod velkým displejem je pak středová konzola se třemi velkými otočnými ovladači s haptickou odezvou. Ty, spolu se dvěma velkými tlačítky umístěnými pod nimi a rolovacím kolečkem, tvoří celý dotykový ovládací panel.

Že Vision 7S bude elektromobil, žádné překvapení není. Někdejší šéf Škody Auto Thomas Schäfer ještě před svým odchodem do čela značky Volkswagen prohlásil, že budoucností značky jsou právě elektromobily. 

„Elektromobilita je pro nás jasnou cestou ne kvůli tlaku Evropské unie, ale kvůli tomu, že v ni skutečně věříme,“ uvedl s tím, že pro následující roky automobilka chystá nejméně tři nové elektromobily, které budou v hierarchii modelů spadat pod aktuální Škodu Enyaq iV.

Novou designérskou studii Vision 7S už ale světu na své první velké premiéře popíše Klaus Zellmer, nový šéf, který v ředitelském křesle Škody Auto sedí od začátku července.