Metodika
Na YouTube to začalo, daleko za jeho hranicemi pokračuje. Kdo chce dneska držet krok s nejlépe vydělávajícími youtubery a streamery Česka, musí projevit mnohem větší úsilí než „jen“ natáčet videa na internet. Z tvůrců se staly značky, jež obhospodařují týmy lidí. Podnikatelé, kteří si ročně přijdou na desítky milionů korun, což už se rovná menší úspěšné firmě. Proto sledujeme jejich výdělky, letos už popáté.
Uvedené částky představují kvalifikované odhady ročních nezdaněných výdělků za období od července 2024 do června 2025. Nijak zároveň nereflektují náklady, které youtubeři a streameři s produkcí obsahu mají – a že jsou mnohdy velké. Výjimku tvoří e-shopy, kde jsme do součtu započítávali jejich hrubý zisk, nikoli tržby.
Při počítání jsme vycházeli z rozhovorů s drtivou většinou tvůrců, veřejně dostupných dat i informací od odborníků. Na sestavování žebříčku se podílela také největší tuzemská influencerská agentura Subscribe.