skip to main content

Z kantýny na Barrandově k salonu pro celebrity. Na začátku byla půjčka a Zlaté stránky

Otevřít kosmetický salon, v němž se používá pouze přírodní kosmetika, bylo prý odvážné rozhodnutí. Ale vyplatilo se. Oli Vacková, majitelka salonu Oli Ola Organic Beauty studia, se o přírodní péči o pleť zajímala už v době, kdy se tomuto odvětví moc šancí na úspěch nedávalo.

„Chtěla jsem vytvořit prostor, ve kterém se pracuje s produkty, které neobsahují škodlivé, ale naopak tělu prospěšné látky,“ říká majitelka prvního takového salonu v u nás.

Salon v pražských Strašnicích otevřela Vacková pro ty, kteří o konvenční kosmetiku nestojí, ale i pro ty, kteří si chtějí dopřát odpočinek v krásném prostředí.

Po pěti letech má stálou klientelu, za přírodní péčí sem dojíždějí i mimopražstí zákazníci a chodí sem i řada celebrit. „Používáme biodynamickou kosmetiku. To, co u nás v salonu používám na pleť, bychom klidně mohli i sníst,“ směje se Vacková.

Podnikat začala skoro před třiceti lety po mateřské dovolené. Tehdy přemýšlela, kde by nejlépe uplatnila své schopnosti a nadšení. „Začínala jsem bez vlastních peněz, musela jsem si půjčit padesát tisíc a rozhodla se, že by mi to mohlo stačit na otevření kantýny. Přece jen, když už jsem vystudovala hotelovku, zdálo se mi to logické,“ vzpomíná na své začátky podnikatelka.

A začala poměrně prozaicky, sedla si ke Zlatým stránkám a začala od písmene A. Volala do velkých podniků a zjišťovala, jestli nepotřebují kantýnu. Úspěšná byla poměrně brzy. „Podařilo se mi pronajmout prostor ve filmových ateliérech AB Barrandov, kde jsem nakonec kantýnu provozovala pět let a dělala catering. Nejlepší byl ten pro film Pelíšky,“ usmívá se Vacková.

Fyzická náročnost podnikání ji ale brzy dohnala k tomu, že se začala poohlížet jinde a brzy se stala spolumajitelkou obchodů Horoskop, které prodávají dárkové předměty. „V době největší slávy jsme měli dvanáct obchodů a obrat čtyřicet milionů ročně. Ale znovu se mi stalo to, co v předešlé práci. Nezastavila jsem se. Peníze pro mě tehdy byly důležitější než čas. Naštěstí jsem brzy pochopila, že takhle to dál nejde,“ říká Vacková.

Po smrti otce se rozhodla, že se vydá na pouť do Santiaga de Compostela, aby zpomalila a uvědomila si, co je pro ni v životě důležité.

„Poprvé jsem se na cestu vydala před deseti lety a zásadně mi změnila život. Zjistila jsem, že práce mi nepřináší radost, a tak jsem se rozhodla jednat o prodeji svého dílu ve firmě Horoskop. Nakonec se to povedlo, ale trvalo to dva roky. Tehdy jsem se na stejnou cestu do Santiaga vydala podruhé, abych zjistila, co dál. Na krku jsem měla padesátku, v hlavě mnoho nápadů, ale potřebovala jsem si utřídit myšlenky,“ vypráví podnikatelka.

Rozhodla se především zvolnit tempo a vybrat si práci tak, aby jí přinášela radost. Nejprve chtěla otevřít bistro nebo obchod se zdravou výživou. Našla prostory a ihned je koupila. „Byl to příšerný prostor, bylo v něm zoufalé kadeřnictví, splácaný interiér, na který se nedalo dívat. Korunu tomu nasadily plakáty z osmdesátých let. Prostě hrůza,“ popisuje Vacková.

Reklama

A dodává: „Vzala jsem to jako výzvu a rozhodla se pro salon. Ale takový, do kterého bych ráda chodila i já. Kde se budou používat pouze kvalitní přírodní a ekologické produkty. Najala jsem si architektku a stavební firmu a s jejich pomocí vznikl designový prostor. Vložila jsem do svého snu zhruba deset milionů korun,“ vzpomíná na vznik salonu.

„Přežili jsme covidová opatření, i když to bylo těžké a o část klientely jsme přišli. Dlouhé měsíce jsme měli zavřeno a ovlivnilo to nejen ekonomickou stránku podnikaní, ale i moji psychiku a psychiku mých zaměstnanců. Tak jsme se vrhli na inventury, řemeslné úpravy, vymalovali jsme a udělali generální úklid,“ vzpomíná na pandemii podnikatelka.

Místo toho, aby věšela hlavu, rozjela vlastní e-shop s nabídkou kosmetiky a doplňků, a i když se obávala, zákazníci se po pandemii s nadšením vrátili.

V současné době zavádí v salonu stále nové a nové služby, natáčí propagační videa a svou invenci vrhla také na sociální sítě. „Na jaře jsme oslavili pět let a já se nestačím divit, kam jsme to dotáhli, salon funguje a ročně máme obrat okolo sedmi milionů korun,“ usmívá se.

Svou tvůrčí sílu ale nevrhá jen do práce, radost jí přináší její vlastní bylinková zahrada, kterou si založila na chalupě a ve volných chvílích zde vyrábí svou vlastní kosmetiku pro rodinu a přátele.

„Rozhodně si myslím, že bychom se s pokorou měli vrátit ke znalostem našich předků a místo potravinových doplňků pít bylinkové čaje, jíst čerstvé potraviny, přečíst si složení kosmetických výrobků, které používáme, a nahradit je přírodní certifikovanou kosmetikou bez parabenů, silikonů, sulfátů a dalších škodlivin.“

„Zkuste si vyrobit vlastní peeling, prací prášek nebo třeba šumivé koule do vany a zjistíte, jak je to jednoduché, zábavné, levné a zdravé,“ říká na závěr Vacková.