Vypadá to jako zahrada i kabinet kuriozit vášnivého cestovatele. A oboje bude pravda. Přidejte prodejnu přírodní designové kosmetiky i přípravků pro domácnost a vyjde vám z toho Sumo Garden. Butik, který na Senovážném náměstí společně otevřeli developer Serge Borenstein a florista Mario Wild. 

Tohle bývala jedna z nejlepších adres „staré Prahy“. Bankovní domy, paláce a legendární kavárna Arco za rohem. Vysoké stropy a monumentální schodiště na adrese jsou svědky těchto časů.

„Do tohoto prostoru jsme se zamilovali, jakmile jsme sem vešli,“ prozrazuje Hana Samuelová. Je partnerkou v Karlín Group a také stojí společně se Sergem Borensteinem za kosmetickým projektem Little Big Lab. 

„Serge cestoval po Asii a viděl, jak kreativně zde pracují s něčím tak obyčejným, jako je dezinfekce na ruce. Přesvědčoval ostatní, že je to zajímavý podnikatelský nápad i v Česku. Mít takový čistič rukou, který je kvalitní, voňavý i pečující. Ale v roce 2013, kdy jsme s tím přišli, tomu věřil jen málokdo,“ vzpomíná Samuelová na začátky značky.

Dnes nabízí nejen dezinfekce pod názvem Palma Pure, ale také krémy na ruce, mýdla, která pro ně vyvinula Helena Heinz, balzámy na rty, spreje na nohy, ale i spreje pro úklid domácností.

Na tento sortiment se můžete podívat nejen na e-shopu firmy, ale právě do vysokánských polic, jež najdete v prvním patře butiku na Senovážném náměstí. 

Dostat se k nim sice nestojí úsilí, ale budete mít pocit, že jste tak trochu ve starobylém orientálním paláci uprostřed džungle. Kromě kosmetiky totiž obchod nabízí také nábytek, umělecké artefakty a záplavu květin.

Ty má na starosti florista Mario Wild, který svými rostlinami dokázal prostor doopravdy proměnit v „zahradu příběhů v centru Prahy“, jakou slibuje webová stránka obchodu.

„Nápad na společné podnikání se zrodil ve chvíli, kdy jsme sem Maria pozvali, aby se na místo podíval jako designér. Došlo nám, že velkorysé místo nabízí možnost pro spojení,“ vysvětluje Hana Samuelová.

Je pozoruhodné, na jakých kontrastech místo funguje. Tam, kde posledním nájemníkem bývala Trinity Banka, je teď eklektická změť soch, trofejí, výtvarného umění i keramiky.

Borenstein, který pochází z Belgie, žil v Íránu i v izraelském kibucu a procestoval takřka celý svět, do butiku zapůjčil i exponáty z vlastní sbírky. Velké pozornosti se dostává například obrovské dřevěné ptačí kleci, která má tvar opulentního paláce Dálného východu.

Kdo mohl poznat bohémskou povahu jednoho z největších současných pražských developerů, ten bude cítit jeho přítomnost na každém kroku. „Bylo pro nás důležité prodávat tu takové výrobky, jejichž původ osobně známe,“ podotýká Hana Samuelová.

Projekt s butikovou kosmetikou je především jejím dítětem. Od zábavných názvů produktů (krémy na ruce se jmenují například September Issue nebo Ode to Berries) přes udržitelné obaly, jež vytvořilo designové studio Činčera, po vývoj.

„Je to projekt, který vyžadoval investici v řádech nižších desítek milionů korun,“ přiznává. Nákladné byly nejen certifikace produktů, ale také investice do marketingu.

Od přímého kontaktu s influencery ale Little Big Lab ustupuje. „Zjišťujeme, že chceme jít vlastní cestou. Navíc se díváme do budoucna a ptáme se, zda se lidem obecně sociální sítě nepřejí,“ přemítá Samuelová.

Podnikatelskou příležitost spíš vidí v pořádání malých eventů, které se v Sumo Garden konají. Ve dvou patrech zážitků, jak Hana Samuelová předestírá, můžete mít komorní večírek, prezentaci či oslavu.

Jen se tu nesmíte chovat jako slon v porcelánu, což sofistikovaným návštěvníkům prostoru nejspíš nehrozí. Protože jak říká jedna z klientek, butik na ni „působí jako Pařížanka, která sladila Chanel kabelku se sakem ze second handu“.

Jako každá květina ale i Sumo Garden jednou uvadne. Obchod zde totiž funguje dočasně, formou dlouhodobého pop-upu, zatím na jeden rok.

Pak jsou s budovou další plány, ale podle Hany Samuelové smutnit netřeba. „V zahraničí je tento koncept zcela běžný. Butiky se otevírají na několik měsíců, pak z daného místa zmizí a vynoří se v jiné lokaci znovu. Je to osvěžující,“ uzavírá.