skip to main content

Zdravá & rychlá snídaně plná vápníku: Zkuste pohankovou kaši s mákem, je slazená panelou a bez lepku

Reklama

Wow! Forbes a recepty? Jak jde tohle dohromady, businessové médium a vaření? Takhle to jde dohromady. Život je bohatý, to je naše hlavní heslo. A víme, že naši čtenáři nejen prací a podnikáním jsou živi. Mimo jiné – a to i díky změněným návykům kvůli covidu – rádi vaří. Takže, vedle článků o byznysu, podnikání a inspiraci máme taky články o autech, restauracích či víně – a taky recepty. A to v sekci Forbes Life. Život je bohatý.

Obilné kaše snídáme nejen kvůli skvělé chuti, ale i proto, že jsou zdravé. O pohankové kaši s mákem, známým pro vysoký obsah vápníku, to platí dvojnásob.

Pohanka má dveře dokořán nejen u osob eliminujících lepek, ale hlavně u milovníků zdravé stravy. Známá je pro svůj pozitivní vliv na cévy a játra a obsahuje řadu minerálů i vitaminů. Abyste její zdravotní benefity maximálně vytěžili, berte zřetel na kvalitu pohanky, kterou kupujete, a sáhněte po pohance zelenkavé barvy. Nazelenalá zrnka napovídají, že byla loupaná mechanickým způsobem. Pohanka loupaná termicky o tyto látky následkem působení horkého vzduchu přichází a navíc získává i nepříjemnou vůni.

Na 1 porci potřebujete:

Reklama
  • 45 g pohanky lámanky
  • 200 ml vanilkového rýžového mléka
  • Špetka soli
  • ½ lžíce makového oleje
  • Panela na doslazení
  • Švestky a ostružiny nebo jiné ovoce na ozdobení

Postup

  1. Pohanku nasypejte do rendlíku, zalijte mlékem a přidejte špetku soli. Použít můžete i jiné druhy mléka a špetku mleté vanilky. Přiveďte k varu a poté na mírném plameni vařte 5 až 6 minut. 
  2. Rendlík přiklopte poklicí a nechte dojít dalších 5 až 6 minut.
  3. Kaši naservírujte na talíř. Pokapejte makovým olejem a podle chuti doslaďte panelou. Ozdobte ovocem.

Reklama
Reklama