skip to main content
Český byznys

Zisková i v pandemii. Nova se chlubí výsledky a chystá velké novinky

Televizní skupina Nova zažila vloni turbulentní rok. Na podzim ji vlastnicky ovládla skupina PPF a podobně jako ostatní mediální domy se musela potýkat s pandemickými šoky na inzertním trhu.

I přes mírný pokles tržeb ale dokázala nejen udržet ziskovost, ale zisk dokonce navýšit. „Přes náročné období se nám podařilo uzavřít rok s mírným poklesem tržeb o čtyři procenta zhruba na 5,3 miliardy korun,“ vypočítává generální ředitelka a jednatelka TV Nova Klára Brachtlová.

Reklama

„Čistý hospodářský výsledek velice ladil s tím, co jsme vykázali za rok 2019, šlo přibližně o 860 milionů korun,“ dodává. Čísla potvrdila i výroční zpráva skupiny, která se v úterý objevila v obchodním rejstříku. V roce 2019 skupina vykázala tržby na úrovni 5,5 miliardy korun a zisk ve výši 810 milionů korun.

Klára Brachtlová vede Novu už druhým rokem společně s dlouholetým kolegou a druhým generálním ředitelem a jednatelem Novy Janem Vlčkem.

„Když vše vezmu z pohledu tržní poptávky, tak trh byl s příchodem covidu v šoku. Spadl radikálně o desítky procent. Každý mediatyp trpěl signifikantně, ale televize z toho vzešla asi nejlépe,“ říká Jan Vlček.

Reklama
Klienti už zase plánují.

Podle jeho slov se trh normalizoval už loni v létě a zablesklo se pověstné světlo na konci tunelu. „Dnes už vidíme, že klienti zase plánují,“ dodává Vlček. I proto dnes na Barrandově opět hýří velkými plány. Pandemie loni omezila také produkci vlastní tvorby, která se má letos významně zvednout.

Nova posílila investice do vlastní produkce o třicet procent a chystá novinky, jakými jsou například nový seriál Pan profesor v hlavní roli s Vojtěchem Dykem nebo vědomostní reality show Na lovu. 

To ale není z novinek zdaleka vše. „Chystáme obrovské překvapení,“ předesílá Brachtlová.

O konkrétních plánech obou šéfů Novy si můžete přečíst v našem velkém rozhovoru.

Reklama
Reklama