skip to main content
E-commerce

Ztrátová Mall Group do čela postavila zkušeného manažera. Jan Hanuš vedl pro PPF Telenor v Maďarsku

2 minuty čtení

Mall Group má od 1. ledna nového šéfa – je jím Jan Hanuš, který do české e-commerce skupiny přichází z maďarského Telenoru, v němž přes dva roky působil jako CEO. Předtím vedl potravinářské Emco a působil i ve vedení Kosteleckých uzenin.

„Jde o manažera s bohatými mezinárodními zkušenostmi v oblasti retailu a technologií a věřím, že nám pomůže naplnit naši strategii zaměřenou na silný růst a zároveň udržitelnou profitabilitu se silnou účastí na devíti evropských trzích,“ řekl k novince zakladatel skupiny Jakub Havrlant, který zůstává v pozici předsedy představenstva.

Reklama

Skupinu, kam vyjma Mallu a e-shopu s elektronikou CZC.cz spadá třeba online supermarket Košík, přišel v létě 2019 vést spoluzakladatel Zootu Oldřich Bajer. Ve funkci však vydržel pouhý rok a loni v červenci překvapivě skončil. V mezidobí náleželo vedení kvartetu manažerů.

Rétorika ohledně vedení skupiny, která v roce 2019 prodělala 1,7 miliardy korun, se tak posunula jiným směrem. Oldřich Bajer o sobě totiž mluvil jakožto spíše o podnikateli nežli o manažerovi, do čehož Jakub Havrlant notoval slovy, že Mall Group potřebuje v čele byznysmena.

Reklama

Hanuš je naopak kovaným manažerem, který na svém LinkedIn profilu mimo jiné uvádí, že byl poslední tři roky zodpovědný za obchodní, nákladovou a HR stránku telekomunikačního byznysu PPF, jemuž se daří. Na dotaz, do jaké míry iniciovala přestup právě skupina nejbohatšího Čecha Petra Kellnera, která stále v Mall Group drží 40 procent, tisková mluvčí Mallu reagovala, že šlo o společné rozhodnutí všech akcionářů.

Nákupní galerie Mall každopádně během pandemie co do škály nabobtnala a podařilo se jí vytvořit největší marketplace (tedy tržiště, kde své zboží prodávají i jiní prodejci) na českém internetu. V sortimentu je podle vyjádření společnosti přes 1,5 milionu nabízených položek.

„Pokud se naučíte vydělávat na každé transakci, tak ve většině online byznysů je profitabilita jen protažení křivky do budoucna a do velikosti toho podniku. Mall to v době, kdy jsme jej přebírali, neuměl, ale nyní už ano, takže už jen v uvozovkách tu křivku protahujeme,“ řekl Jakub Havrlant loni v květnu Forbesu. Zisk chce skupina vykázat ve čtvrtý kvartál roku 2020.

Reklama
Reklama