Logistický startup DoDo loni zdvojnásobil tržby z 250 milionů na půl miliardy korun. Během pandemického roku rozvezl 2,6 milionu objednávek, což meziročně představuje nárůst o 120 procent.
Výsledek hospodaření firma nekomentuje, avšak šéf startupu Michal Menšík s úsměvem hlásí, že zisk dopadl nad očekávání dobře.
Ambicí do nového roku je svými tržbami překonat miliardovou hranici. Výrazně pomoct má expanze do Bulharska a Německa. „Už nyní finalizujeme první obchodní dohody s významnými hráči z maloobchodu i e-commerce, kteří na těchto trzích působí a logistiku chtějí řešit s námi,“ komentuje expanzi Menšík. Startup už se stihl rozrůst do sousedního Slovenska, Polska a čerstvě do Maďarska.
„Když jsme kupovali DoDo, byla to firma o dvou autech, deseti kurýrech a pěti lidech v back office, která se snažila prorazit v jakýchsi concierge službách,“ vzpomínal loni ve Forbesu Michal Menšík na březen roku 2017, kdy od Komárkovy KKCG DoDo přebíral.
O necelé čtyři roky později je to zcela jiný příběh. Kurýrů má dnes Menšíkův startup, který se začal po převzetí soustředit na B2B segment, více než 1200 a aut 600.
V rámci rozšiřování byznysu chce DoDo poskytovat svou logistickou platformu modelem SaaS, ale také budovat franšízovou síť. Princip je jednoduchý – DoDo motivovaným jedincům se zájmem provozovat vlastní malý byznys poskytne vozy, bude garantovat jistý objem objednávek a například vyčlení určitou městskou část, již budou obsluhovat. Rozvoj, najímání řidičů a kompletní denní operativa pak bude na franšízantech.