Možná jste na tom stejně jako my, možná jste na tom lépe. Možná nesedíte každý večer lehce bezradně před televizí a frustrovaně nepřepínáte z Netflixu na HBO a z videotéky na videotéku, abyste našli ten správný film na večer.

Pro případ, že byste byli přece jen ve stejné skupině, máme pro vás něco, co ušetří čas – tip na film na dnešní večer. Nečekejte rozvitá doporučení filmových kritiků, ale ryze osobní tipy od členů redakce Forbes.cz.

Vybrané tříchodové francouzské menu pro vás sestavila redaktorka Bibiana Beňová.

Delete History

(Edisonlinenejbližší promítání v sobotu 17. dubna, 2020, 105 minut)

Ve virtuálním kinosále Edisonline běží tento týden festival Crème de la Crème, který nabízí multižánrovou nadílku čerstvé francouzské kinematografie. V době, kdy se místo premiér noříme spíš do archivů, se můžete kouknout hned na čtyři novinky, ale i na řadu starších titulů.

Na rozjezd si dejte třeba svěží komedii Delete History. Trojice sousedů z předměstí v ní bojuje s problémy každodenního života, který občas nemile komplikují technologické novinky třetího tisíciletí – až se rozhodnou vyhlásit otevřenou válku technologickým gigantům.

Pouze zvěř

(HBO, 2019, 113 minut)

„Souhlasím s tím, že film by měl mít začátek, střed a konec, ale ne nutně v tomto pořadí,“ tvrdíval nejslavnější režisér francouzské nové vlny Jean-Luc Godard. I jeho krajan Dominik Moll patří k tvůrcům, kteří si s nelineárním vyprávěním umějí chytře pohrávat.

V mysteriózním thrilleru Pouze zvířata tak příběh poskakuje mezi pěti lidmi na dvou kontinentech, kteří jsou nevědomky spojeni se zmizením ženy ve francouzských Alpách. V prvních minutách budete stěží hledat logickou souvislost mezi opuštěným autem nalezeným po sněhové vánici u cesty a mladým černochem, který na kole projíždí zaprášenou africkou vesnicí s kozou na ramenou.

Ale důvěřujte a odměnou vám bude 113 minut překvapivých zvratů a skvěle budované atmosféry podpořené vynikajícím soundtrackem. A pod tím aktuální příběh o hledání úniku z osamění, který může mít tragikomické následky.

Dvojitý milenec

(Aerovod, 2016, 107 minut)

Erotika k francouzským filmům tak nějak patří, že? Jako pikantní dezert doporučuji starší kousek z filmografie Francoise Ozona, který si s dráždivými tématy umí bravurně hrát.

Lehce labilní mladá žena se v něm zamiluje do svého psychiatra. Záhy ovšem odhalí, že její přítel má utajované dvojče. V milostném trojúhelníků s něžným, empatickým partnerem a jeho mnohem invazivnějším bratrem následně odkrývá nejen vlastní dosud potlačované vášně.

Dvojnický motiv Ozon umně využívá k stylistickým hrátkám se zrcadly či ke zpochybňování hranic mezi realitou a fantazií. Ač mu kritici vytýkali, že jde spíš o kultivovanější odpověď na brakových Padesát odstínu šedi než o film hodný uvedení v Cannes, za mě dobrý. Posuďte sami.