Jedna z největších českých rodinných firem a zároveň největší pojišťovací makléř v Česku, společnost Renomia, pokračuje v zahraniční expanzi.
Vloni firma vstoupila na lotyšský trh díky nákupu majoritního podílu v tamním předním hráči v oblasti pojištění podnikatelů a e-commerce R&D Insurance Brokers a teď získala třicetiprocentní podíl v jedničce na chorvatském trhu – společnosti Fortius Inter Partes.
Pro českou makléřskou jedničku znamená historicky osmnáctá akvizice v její osmadvacetileté historii posílení na chorvatském pojišťovacím trhu a zároveň otevření dveří do dvou dalších zemí regionu střední a východní Evropy – Slovinska a Bosny a Hercegoviny, kde má Fortius pobočky.
Nově tak bude skupina působit v deseti zemích a spravovat pojistné v hodnotě 14,4 miliardy korun. Hodnotu celého dealu společnost nekomentovala.
„Mám radost, že se nám i v době pandemie daří naplňovat naši vizi být předním pojišťovacím makléřem v regionu střední a východní Evropy. Tato rozvojová regionální strategie má mnoho výhod pro všechny klienty Renomia Group. S týmy napříč zeměmi sdílíme své zkušenosti, know-how i technologie, a to nám umožňuje poskytovat klientům stále kvalitnější a komplexnější servis,“ uvedla k uzavření dohody ředitelka Jiřina Nepalová, jedna z nejvlivnějších žen Česka, která Renomii buduje od roku 1993 spolu se svými syny Pavlem a Jiřím.
Společnost Fortius vznikla v roce 2003 a dnes je se spravovaným pojistným ve výši 600 milionů korun největším chorvatským pojišťovacím makléřem v oblasti pojištění firem a fakultativního zajištění.
„Náš regionální rozvoj bude dále pokračovat. Očekávám, že v příštím roce přibydou v rámci skupiny další dvě země. Budeme pokračovat v dalších investicích do rozvoje, vzdělávání, sdílení know-how, technologií,“ plánuje Pavel Nepala, managing partner Renomia Group zodpovědný za mezinárodní rozvoj.
Vedle posílení pozice v regionu znamená nový deal pro Renomii také upevnění postavení v rámci sítě světové skupiny v oboru pojištění a risk managementu Gallagher, kotované na newyorské burze, které Nepalovi v roce 2019 prodali třetinový podíl své společnosti.
Vedle většinového akcionářského podílu si však zároveň podrželi také řízení v rodinné firmě, jíž vloni meziročně vzrostly tržby o devatenáct procent na necelých 1,8 miliardy korun a pro letošek očekává podobný výsledek. Rostl také zisk EBITDA, který se vloni vyšplhal na 348,5 milionu korun.
„Renomia má jako člen světové sítě Gallagher vedoucí postavení v rámci významné části Evropy a pokrývá region, kde žije téměř sto milionů obyvatel jen v rámci Evropské unie, od baltských zemí na severu přes střed až po jih Evropy. Navíc koordinuje zajištění služeb v zemích bývalého Sovětského svazu,“ říká ke strategickému partnerství Pavel Nepala.
„Nikdy nám ale nejde jen o byznys, ať už jde o spojení s Gallagherem, který je historicky rodinnou firmou, nebo o naše akvizice. Hodně dbáme na to, aby se propojovali lidé se stejnými hodnotami, hledáme firmy se stejnou kulturou, uzavíráme spíše partnerství než obchody. A to se nám historicky osvědčilo.“