Výrobce letadel Aero Vodochody loni hospodařil se ztrátou 1,026 miliardy korun, meziročně ji snížil o 108 milionů. Výsledky ovlivnila pandemie i investice do programu nového letounu L-39NG. Oproti roku 2019 klesl čistý obrat společnosti z 2,89 miliardy na 2,48 miliardy korun. Napsal to dnes deník E15, jako zdroj uvedl výroční zprávu Aera Vodochody za rok 2020.
Aero Vodochody od konce září patří společnosti HSC Aerojet, v níž má většinu maďarský finančník Szalay-Bobrovniczky. Menší podíl vlastní česká skupina Omnipol.
„Provozní výsledek (ztráta 817 milionů – pozn. red.) byl silně ovlivněn investicemi do projektu L-39NG, který přinese návratnost již od druhé poloviny roku 2021, ale zejména v dalších letech. Díky certifikátu pro L-39NG, který se v následujících letech stane hlavní platformou vlastních produktů,“ uvedla firma ve výroční zprávě, kterou podepsal tehdejší prezident společnosti Dietr John. Aero nyní vede Viktor Sotona.
Na tržbách Aera se vojenský program v roce 2020 podílel 67 procenty, kooperační programy tvořící dodávky dílů například pro letadla Airbus A220, Embraer C-390 nebo L-410 tvořily 30 procent tržeb. Zbytek podle E15 generoval prodej dlouhodobého hmotného majetku nebo pronájem letiště.