Jakubu Hodboďovi je třiatřicet, žije v New Yorku a už osm let pracuje pro reklamní agenturu Ogilvy. Za tu dobu se z české pobočky díky své kampani pro Air Bank dostal do Belgie a odtud zase díky kampani pro tamní Tourism Vlaanderen (obdoba českého Czech Tourismu) do New Yorku.
Právě za kampaň Mud Soldier pro Tourism Vlandeeren, ve které měl zvýšit návštěvnost bojišť první světové války po teroristických útocích v Belgii a v níž umístil do centra Londýna sochu vojáka z hlíny a bláta, která se vlivem počasí rozpadala, a měla tak připomenout třetí bitvu u Yper, získal tento rok významné marketingové ocenění na Euro Effie Awards.
„Více než půl milionu vojáků tehdy doslova zahynulo v bahně a naše kampaň vzbudila obrovské haló. Byla trending tématem na Twitteru a fotem dne na Guardianu,“ říká Hodboď, který pracoval také na kampaních pro Coca-Colu, Phillips nebo Nespresso.
Proč byla jeho kampaň úspěšná? Co musí reklama mít, aby vydělala? Jaká je její budoucnost? A jak je to s Nespressem a Georgem Clooneym? Pusťte si celý rozhovor.