Rohlik Group Tomáše Čupra má za sebou parádní rok – skupina utržila dvanáct miliard korun, což představuje meziroční nárůst o 53 procent.

Firma vyřídila kolem deseti milionů objednávek, má přibližně milion aktivních zákazníků, proti předchozímu účetnímu období jich přibylo zhruba 250 tisíc. Společnost to dnes uvedla na svém webu. Na zveřejnění finančních výsledků upozornila agentura Reuters.

Rohlik Group působí kromě České republiky v Maďarsku, Rakousku a Německu. V následujících týdnech vstoupí na italský a rumunský trh, dále se letos plánuje rozrůst do Španělska. Na třech posledně zmíněních trzích bude působit pod novou značkou Sezamo. Ve stávajících zemích zůstane pod dosavadními jmény, tedy Rohlik v tuzemsku, Kifli v Maďarsku, Gurkerl v Rakousku a Knuspr v Německu. Na německý trh vstoupila loni, a to v Mnichově a Frankfurtu, letos chce přidat Hamburk.

„V Německu jsme během půl roku otevřeli dva sklady, to jsme před tím nikde jinde neudělali,“ řekl dnes ČTK šéf českého Rohliku Olin Novák. V Německu firma podle něj dosáhla čtyř tisíc objednávek za den, což hodnotí jako „famózní číslo“.

„Takto rychlý růst jsme neměli v žádné jiné zemi,“ doplnil.

Uplynulý finanční rok byl podle zakladatele společnosti Tomáše Čupra jedním z nejvíce růstových, po uvolnění protiepidemických opatření se neprojevilo zpomalení zájmu. Čupr připomněl, že český trh je od roku 2018 ziskový a i další stávající trhy by se mohly v nadcházejícím účetním roce do zisku dostat.

Novák řekl, že snahou bude mimo jiné rozšiřovat sortiment vlastních značek, které umožňují nabízet zboží i v době vysoké inflace za nejnižší ceny. „V privátních značkách jsme šli primárně po kategoriích, které jsou pro cenově citlivé zákazníky nejzásadnější,“ uvedl.

Například každé druhé prodané mléko je od vlastní značky Miil. Zákazníkům Rohlik.cz brzy pod vlastní značkou nabídne zrnkovou kávu, některé položky ze suchých potravin a také krmivo pro zvířata. Letos firma podle Nováka otevře nový sklad v Chrášťanech u Prahy, který bude plně automatizovaný.