Posledních deset let strávil investováním do umělců, kteří se záhy umístí na vrcholcích hitparád. Teď ale čtyřiatřicetiletý Austin Rosen pokukuje po jiném odvětví. Zakladatel a CEO Electric Feel Entertainment, jedné z největších „továren“ na hity z čelních příček hitparád, se vnořil do startupových vod.

Možná vám jméno jeho společnosti nic neříká, ale jména těch, pro které píše písně, už jsou známější: Justin Bieber, Doja Cat, Lil Nas X, SZA… To jsou příklady hudebních hvězd, pro které Rosenova armáda autorů a autorek v posledních pěti letech napsala devatenáct hitparádových singlů.

Electric Feel Entertainment navíc některé hvězdy i manažersky zastupuje – například rapera Post Maloneho. Rosen přitom agenturu založil teprve v roce 2013 a od té doby to byla pořádná jízda, kterou poháněl hlavně jeho instinkt na hledání talentů a navazování spoluprací.

„Dal jsem dohromady skupinu začínajících producentů a autorů a pomohl jim spojit se s těmi správnými lidmi, aby dokázali vytvořit hity,“ popisuje Rosen. V pandemii se manažer roku 2021 podle Variety rozhodl expandovat a založit Electric Feel Ventures. Ta se zaměřuje na investování do začínajících firem a podpořila jich už padesát.

Rosen si teď chce strategii a investici ověřit i ve světě venture kapitálu. „Skládání hudby a tvorba hitů je systematický proces, v rámci kterého musíte spojit ty správné body. Myslím, že ve venture kapitálu je to podobné,“ myslí si Rosen.

K investování má ale blízko. Je synem Andrewa Rosena, který se už desetiletí pohybuje v módním byznysu, založil značku Theory a působí jako kdosi na způsob impresária vycházejících tváří módního návrhářství.

Právě rady svého otce, spolu s penězi vzešlými z úspěchu v hudebním průmyslu, využil Austin k prvotnímu průniku do nových projektů zejména v oděvním a zábavním průmyslu. Jako jeden z prvních podpořil label 300 Entertainment, pod který spadá Megan Thee Stallion nebo Young Thug a který loni za údajných čtyři sta milionů koupila Warner Music Group.

Tentýž rok se Austin Rosen rozhodl své investiční aktivity trochu uspořádat a všechny je shromáždil pod Electric Feel Ventures. Prý i proto, aby se k investování mohli připojit jeho svěřenci z řad hudebníků. „Uzavřel jsem první dealy a všichni mí klienti a lidé z mého okolí se chtěli zapojit. Tak jsem kolem toho chtěl vytvořit nějakou strukturu,“ vysvětluje Rosen.

Někteří z nich dokonce vložili víc než jen kapitál. Například jedenadvacetiletý raper 24kGoldn se vedle investice do kosmetického startupu Starface stal i jeho tváří v rozsáhlé marketingové kampani.

Go big!
Vydání Forbesu Go big!

Když pod Rosenovou pomyslnou taktovkou vznikají písně, jeho cílem je, aby byl výsledek víc než jen souhrn jednotlivých částí. Stejný přístup razí i v podnikání – jen místo producentů, textařů, zvukařů a interpretů pracuje s byznysmeny, zakladateli, influencery a investory.

„Hledáte talenty na startu jejich kariéry, investujete do jejich schopností, propojíte je s dalšími skvělými lidmi a pomůžete jim tak řešit byznysové problémy,“ popisuje Rosen.

V současnosti firma sestavuje druhý institucionální fond z investorů napříč obory. Všichni, zdá se, věří, že Rosenův talent na hledání hitů, které se vám jen tak nepodaří vyhnat z hlavy, najde uplatnění i v honu na příští jednorožce.