Válka, inflace, stoupající ceny všeho myslitelného, vlna násilí. Jak se špatným zprávám rozhodly čelit kosmetické firmy? Sází na kosmetiku v zářivých odstínech, která slibuje povzbudit naší náladu.
Obchodní taktiku, která cílí na zlepšení psychiky konzumenta, ostatně schvaluje také psycholožka Lee Pycroft, která dříve působila právě jako vizážistka. Jednoduše řečeno, když si na obličej naneseme rtěnky, stíny a tvářenky v optimistických tónech, funguje to jako malá terapie. Ovšem, musíme je aplikovat rukama.
Kosmetická společnost Glossier, která má hodnotu 1,8 miliardy dolarů, své jmění a renomé získala nejen díky mileniálům konvenujícímu designu. Především nabízí přípravky, které se nanáší jednoduše pomocí prstů, nikoliv štětců.
„Dotyk působí terapeutickým účinkem. Jsme neustále odpojeni od svého těla, čteme si o všech hrůzách, co se ve světě dějí, a tak může být opravdu konejšivé jen nanést prsty třeba oranžovou rtěnku,“ řekla v rozhovoru pro magazín Financial Times How To Spend It Lee Pycroft, která dříve líčila například Anne Hathaway nebo Elle McPherson.
Tento přístup vychází z korejské filosofie zvané jeong, kdy máme praktikovat lásku, empatii, ale zároveň o sebe pečovat.
Podobnou životní filosofii a byznys model má úspěšná vizážistka Violette Serrat, kreativní ředitelkou kosmetického gigantu Guerlain, která má svou kariéru také coby influencerka s vlastní značkou. V jejím pravidelném newsletteru se tak můžete dočíst, že mezi „barvami na obličej a pocity existuje souvztažnost“ a na konci dopisu si všechny šťastné odstíny můžete zakoupit.
Pozadu nezůstávají ani velké módní domy se samostnými řadami dekorativní kosmetiky jako je Dior, Anna Sui, Gucci nebo Valentino. A co dělat, když se na výbuch barev necítíte? Skvělé prodeje hlásí také kosmetika s takzvaným „skleněným efektem“. Jsou to lesky na rty, stíny nebo rozjasňovače, které evokují look typický pro nultá léta. Inu, nejen radost, ale také nostalgie prodává.