Digitální domácí fitko Fitify vystřelilo během pandemie jako raketa. V době zavřených posiloven a tělocvičen se lidé uchýlili do virtuálního prostoru a aplikace českých tvůrců Martina Mazance a Matouše Skály byla ve správnou chvíli na správném místě.
V roce 2020 díky tomu figurovala na prestižním místě homepage App Storu společnosti Apple a trhala rekordy v počtu stažení.
Jenže kluci do toho šlapali tak, že Fitify přežila i v době postpandemické a na hony se vzdálila tomu, aby zůstala zapsaná v minulosti App Storu jako koronavirový „one hit wonder“.
V současnosti má appka více než 20 milionů uživatelů a roste jako z vody s vysokým obsahem proteinu. V současnosti spouští svůj nový produkt Fitify Plus, v jehož rámci své uživatele za 99 dolarů měsíčně spojí s profesionálním fitness trenérem.
Spolutvůrce Fitify Martin Mazanec k tomu dodává, že na tom ani zdaleka nevydělají jen stávající uživatelé. „Jen v USA se fitness tréninkem živí téměř čtyři sta tisíc lidí, což znamená obrovskou příležitost narušit toto odvětví podobně, jako to jinde udělal Uber,“ říká.
Pro trenéry podle něj bude s Fitify Plus mnohem jednodušší pracovat „sami na sebe“, navíc online a globálně.
Fitify Mazance a Skály zkrátka vyhlíží nadějné zítřky. A stejně to, zdá se, vidí i investoři. Ve vůbec prvním investičním kole aktuálně jejich firmu podpořil Reflex Capital částkou 2,5 milionu dolarů. Investice má z větší části směřovat právě do pilotního týmu špičkových trenérů a dalšího vývoje celé platformy.
Primárním trhem pro Fitify zůstávají Spojené státy americké, tudíž i trenéři pro Fitify Plus jsou rodilí Američané. Autoři appky nicméně dodávají, že angličtina se i na tomto poli projevuje jako univerzální jazyk a do beta provozu devětadevadesátidolarové novinky se hlásí i Evropané.