Zosobňuje příběh, který ve Forbesu milujeme. Bee Shapiro byla uznávanou novinářkou, která o kosmetice a trendech v ní psala pro The New York Times. Po té, co jí pod rukama prošla většina těch nejlepších značek, se však rozhodla, že zkusí štěstí sama a založila nezávislý parfémový dům Ellis Brooklyn, pojmenovaný po její dceři.
„Byla jsem těhotná a hledala jsem přírodní parfém, který bych mohla používat. Když jsem pochopila, že takový, jaký si představuji, na trhu není, pustila jsem se do toho sama,“ vypráví při našem rozhovoru.
Oproti jiným kolegům, kteří z novinařiny přesedlali na vlastní podnikání, měla ale Shapiro výhodu. Je totiž vystudovanou právničkou.
„Komukoli, kdo si chce založit něco vlastního, bych poradila absolvovat aspoň právní minimum. Mnoho z nás se zaměřuje na byznys plán a strategii, ale zapomínáme na legislativu. Když dojde na lámání chleba, je to první, co vás bude pálit,“ vysvětluje Shapiro.
Než přišla s vlastní řadou parfémů, položila si Bee otázku, v čem skutečně vyniká a co ji těší dělat. Vůně z toho vyšly jako jednoznačný vítěz. Odchod z The New York Times navíc přišel v pravý čas, protože se někdejší novinářka nechtěla po narození dítěte vrátit po pár týdnech do kanceláře a podnikání jí umožnilo určit si pracovní den podle svých potřeb.
Vůně pod značkou Ellis Brooklyn, které v Česku seženete v síti obchodů Líčírna, jsou takzvaně gurmánské. To znamená, že jsou složeny především z „jedlých“ tónů, jako je hruška, marshmallow či jablko.
Na první pohled to může vypadat banálně, ale parfémy na vás zapůsobí proto, že mají obrácenou pyramidu vůní. V praxi to vypadá tak, že ingredience, co se běžně uvolňují až na konci, u Ellis Brooklyn ucítíte hned na začátku. Parfémy také neobsahují žádné parabeny či ftaláty, jsou veganské a vznikly s certifikátem Cruelty-Free.
„Paradoxně nejtěžší nebylo samotné parfémy namíchat, ale najít ty správné dodavatele pro spreje nebo uzávěry. Tyto komponenty se nedají objednat na internetu, musíte je shánět na specializovaných veletrzích,“ popisuje Shapiro.
Nejvíc jí údajně pomohly osobní kontakty. Na těhotenském večírku své kamarádky se totiž seznámila s šéfkou luxusní vlasové značky Oribe, která ji poradila, kde příslušné komponenty pro flakony pořídí.
„V tradičním byznysu jsou matky bohužel podceňovány, ale jejich networkovací schopnosti jsou ty nejsilnější, jaké jsem měla možnost poznat,“ přiznává podnikatelka, jejímž cílem je prodávat parfémy nejen přírodní, ale zároveň sofistikované i dostupné.
V Česku stojí 50 mililitrů jejího parfému 2990 korun a roční obrat značky se pohybuje v nižších jednotkách milionů dolarů. „Tento rok zažíváme padesátiprocentní růst oproti tomu předchozímu. Myslím, že nám hodně pomáhají také influenceři na TikToku i Instagramu. Kdybychom ale neměli skvělý produkt, nefungovalo by to,“ říká Shapiro.
Kromě Spojených států je Ellis Brooklyn, která je na trhu od roku 2013, k dostání také v Austrálii či Německu.
„Na český trh jsme se rozhodli vstoupit proto, že nás oslovila Líčírna svými hodnotami. Absolutně se s nimi shodujeme v tom, že přírodní kosmetika může být zároveň luxusním zbožím pro svou funkčnost a krásné obaly, ale také nechceme, aby byla příliš drahá,“ uzavírá Shapiro.