Česká skupina EAG díky transakci v řádech středních stovek milionů korun získala polskou dvojku v DMS službách JBR Rogowiec. Počet zákazníků její B2B platformy Omnetic se díky tomu nyní pohybuje kolem sedmi tisíc včetně řetězců jako Stellantis Group, BMW či Honda. Skupina to ve čtvrtek oznámila v tiskové zprávě.
„Akvizice společnosti JBR představuje náš dlouhodobý plán stát se lídrem na trhu v oblasti digitalizace procesů v automobilovém průmyslu, který byl významně podpořen úspěšným kolem financování uzavřeným počátkem letošního roku,“ řekl jeden ze zakladatelů a investiční ředitel skupiny EAG Petr Kratochvíl.
EAG si v tomto investičním kole zajistila na rozvoj své platformy Omnetic zahrnující několik společností sto milionů eur. Vedl jej soukromý panevropský fond Kartesia a polský správce aktiv CVI.
Po akvizici polské rodinné firmy JBR zůstanou v čele představenstva synové zakladatele Bartosz a Radosław Rogowiecové.
Kratochvíl dále uvedl, že skupina pomocí platformy plánuje expanzi na další zahraniční trhy.
„Nejvhodnějším cílem do budoucna je střední a následně západní Evropa. Například B2B platforma Fastback je původně belgická a nyní pokrývá kromě zemí Beneluxu také Francii, Řecko a Rumunsko,“ nastínil.
Skupina EAG o akvizici mluví jako o součásti své strategie nazvané „Buy & Build“, v rámci níž propojuje prostřednictvím platformy Omnetic služby jednotlivých získaných firem.
Znamená to, že zákazníci JBR budou moci využít i služby dalších společností z portfolia. Jde například o firmy Cebia věnující se ověřování, zabezpečení a identifikaci vozidel nebo zmíněnou online B2B platformu s ojetými vozy Fastback.
Českou skupinu EAG založili v roce 2018 Jakub Šulta, Pavel Svoreň a Petr Kratochvíl. Kromě digitální platformy Omnetic EAG vlastní i značky Carvago a CarsData, pomocí nichž poskytuje softwarové služby mimo jiné pro nákupy, financování, pojištění či servis vozidel. Za více než pět let si vybudovala pozici jedné z nejsilnějších firem na evropském trhu v oblasti DMS služeb.