Rychlá auta, drahá auta, burácející auta, ale i nastupující elektromobily. Vedle toho obří automobilový byznys nebo design, který se líbí (a někdy taky ne). A hlavně novinky, ve kterých budeme dřív nebo později jezdit.

Forbes HotWheels je pravidelný souhrn, díky kterému budete mít jasno o tom nejzajímavějším, co se ve světě benzinu, nafty i elektřiny událo. Startujeme!

Only one Ferrari BR20
Co udělat, když máte rádi auta od Ferrari, ale nechcete mít stejné jako ostatní? Zajedete do Maranella a dohodnete se s Italy, že vám postaví auto, které bude jen jedno jediné.

Foto Ferrari

Ve Ferrari na tenhle nápad kývnou nanejvýš ve třech případech ročně. A vstříc vyjdou jen těm nejvážnějším zákazníkům. A ani v takovém případě se ale nikam nespěchá. Dostat se na řadu trvá i několik let a i samotný vývoj a výroba se pak táhnou až dva roky. Výsledkem je ale naprostý unikát obrovské hodnoty.

Naposledy takhle vzniklo Ferrari BR20. Je to dvoumístné kupé s dvanáctiválcovým motorem postavené na základu Ferrari GTC4 Lusso. Má nově přepracovanou karoserii i interiér. V tomto případě ve jménu sportovnějšího tvaru karoserie musela z auta zmizet zadní sedadla. Technické detaily automobilka nezveřejnila, a proto se dá předpokládat, že těch se změna příliš nedotkla. Ferrari BR20 tak nejspíš bude pohánět stádo 690 koní.

Jedinečné Porsche 911 k šedesátinám
Individuální přání ale umí plnit i Porsche. Někdejší italský pilot formule 1 a především vítěz slavné čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans Paolo Barilla se rozhodl udělat si k šedesátým narozeninám radost.

Foto Porsche

Barilla s týmem New-Man Joest Racing v Le Mans vyhrál v roce 1985 za volantem závodního speciálu Porsche 956. A právě podoba vítězného auta byla inspirací pro nové Porsche 911 GT3. Splnit Barillova přání zabralo automobilce tři roky. Nešlo totiž jen o barvy a polepy na karoserii, ale i technické úpravy samotného auta. Tím nejzásadnějším byl design originálního křídla na zádi vozu.

Neméně zábavné jsou ale malé detaily. Například naprosto originální hliníková hlavice řadicí páky, italská vlajka s Barillovým jménem na bočním sloupku vozu, nebo grafické připomínky slavného závodu na prazích a sedadlech nového Porsche.

Premiéry škodovky: jednou „Ind“, podruhé SUV
Dvě premiéry má před sebou Škoda Auto. Tenhle čtvrtek odhalí model pro indickou střední třídu. Právě v Indii se totiž bude prodávat nová Škoda Slavia. My už jsme v ní seděli, ale o detailech musíme do čtvrtka mlčet. Takže aspoň to, co už automobilka uvolnila prostřednictvím skic a kusých informací. 

Foto Škoda Auto

Design palubní desky připomíná novou Škodu Fabia. Používá například nový styl kulatých výdechů klimatizace, dotykový displej na středu palubní desky nebo digitální přístrojový před řidičem. Vnější design pak nemá daleko ke Škoda Octavia.

Další premiéru si Škoda Auto chystá na poslední listopadový den. Odhalí totiž omlazenou Škodu Karoq. Od roku 2017 si ji koupilo víc než půl milionu lidí, a loni se z hlediska prodejů dokonce stala škodováckou dvojkou. Změny ale budou jen kosmetické. Omlazený Karoq díky nim bude hlavně designově ostřejší a víc se přiblíží větší Škodě Kodiaq.

Nové auto z českého autolandu
Kolínský závod automobilky Toyota začal minulý týden vyrábět model Yaris, který si letos vydobyl ocenění Evropské auto roku. Vedle České republiky se v rámci Evropy vyrábí ještě ve Francii.

Foto Toyota

Yaris se v Kolíně vyrábí jak s hybridním, tak i běžným spalovacím pohonem. V Česku si tohle auto, které se dá koupit od 350 tisíc korun (hybrid od 460 tisíc), letos pořídilo víc než dva a půl tisíce lidí. To mu zajišťuje čtvrté místo v kategorii malých vozů.

Yaris zatím vzniká na stejné lince jako modely Toyota Aygo, Peugeot 108 a Citroën C1. Denně jde o 700 až 800 aut, ale tento údaj by se měl ještě navýšit na tisíc vozů. Zhruba polovinu z nich bude tvořit Yaris, další polovinu zbývající modely. Od příštího roku ale modely jiných značek z Kolína zmizí a z bran už budou vyjíždět jen a pouze nové toyoty.

SUV pro francouzského prezidenta
Francie představila nový vůz pro svého prezidenta. Nejde o limuzínu, jak bývá běžné, ale o SUV. Emmanuel Macron tak bude usedat na zadní sedadla auta postaveného na základě DS 7 Crossback.

Foto DS

Prémiová značka DS, která spadá pod koncern Stellantis, ale sériový model kompletně předělala. Zadní řadu sedadel nahradila dvě samostatná kožená sedadla, vzdálenost mezi koly se natáhla o dvacet centimetrů a samozřejmě přibylo i opancéřování a další bezpečnostní prvky.

Kromě toho je auto s hybridním pohonem s celkovým výkonem 300 koní vybavené speciálním prezidentským telekomunikačním systémem, výstražnými světly, odnímatelnými držáky vlaječek, trikolorami v barvách francouzské vlajky na přídi a v zavazadlovém prostoru, nebo písmeny RF (Francouzská republika) v interiéru.