skip to main content
Byznys

MrBeast, Jake Paul, Markiplier a ti druzí. Deset nejlépe vydělávajících youtuberů dneška

Nejspíš není divu, že žebříčku nejlépe vydělávajících hvězd YouTube vévodí právě tento třiadvacetiletý mladík se jménem MrBeast (v překladu Pan Zvíře). V uplynulém roce si vydělal 54 milionů dolarů, což je víc než kterýkoli jiný youtuber v historii, a počet zhlédnutí jeho videí se za rok 2021 zdvojnásobil na současných více než 10 miliard.

A čím že to lidi tak baví? Tak například strávil padesát hodin pohřbený zaživa, nabídl deset tisíc dolarů komukoli, kdo by byl ochoten se posadit do vany plné hadů, nebo uspořádal vlastní verzi Hry na oliheň, soutěže z populárního seriálu z dílny Netflixu. 

MrBeast stojí v čele žebříčku nejlépe vydělávajících youtuberů poprvé, řadí se však velmi vysoko i mezi hvězdami zábavního průmyslu celkově. Jeho čtyřiapadesátimilionový výdělek by mu například vynesl čtyřicáté místo v našem posledním vydání žebříčku nejlépe vydělávajících slavných osobností s názvem Celebrity 100.

MrBeast by se v něm umístil výš než Billie Eilish, Kim Kardashian, Angelina Jolie nebo třeba BTS. I další dvě hvězdy YouTube, druhý Jake Paul a třetí Markiplier, by se na žebříček Celebrity 100 dostaly.

Dohromady si youtubeři za rok 2021 vydělali okolo tří set milionů dolarů, což je suma o čtyřicet procent vyšší než v předchozím roce. Důvodem velkého růstu je hlavně zvyšující se počet zhlédnutí jejich videí a tomu úměrně se zvyšující příjmy z reklam.

Ty tvoří asi polovinu veškerých výdělků youtuberů. Všichni navíc mají vlastní merch, který jejich fanoušci skupují ve velkém. A to není málo, celá platforma YouTube čítá v současnosti téměř 2 miliardy uživatelů, o čtyřicet procent víc než před pěti lety. 

Většina z youtuberů navíc rozšířila své aktivity i za hranice YouTube na Twitch, Snap, Facebook, do podcastů, na NFT, a dokonce i na hamburgery. Někteří podepsali lukrativní smlouvy se Spotterem, losangeleským startupem, který vykupuje autorská práva na stará YouTube videa. 

Podívejte se, komu se to všechno povedlo v roce 2021 namixovat nejlépe:


MrBeast, 54 milionů dolarů

Díky ohromnému nárůstu sledovanosti jeho videí v uplynulém roce je jeho výdělek téměř dvojnásobný oproti lídrovi předchozího žebříčku. Tím byl Ryan Kaji s 29,5 miliony dolarů, který v současném vydání skončil na sedmém místě. Čím dalším ještě MrBeast boduje?

Tak například spustil velký projekt MrBeast Burger, což je menu, které si mohou jeho fanoušci objednat z více než 1600 rozličných restaurací po celé USA. MrBeast se stará o marketing a nabízí „svůj“ burger téměř devadesáti milionům lidí, kteří ho na YouTube sledují. O profit z každého prodaného hamburgeru se pak dělí s příslušnou restaurací, která ho zákazníkovi prodala. Za pouhý rok se prodalo více než 5 milionů MrBeast sendvičů. 


Jake Paul, 45 milionů dolarů

Jake Paul naposledy figuroval mezi nejúspěšnějšími youtubery v roce 2018 s výdělkem 21,5 milionu dolarů. Nyní se po dvouleté odmlce vrací a vděčí za to hlavně svým třem ostře sledovaným boxerským zápasům s dvěma hvězdami MMA. Jednou byl jeho soupeřem Ben Askren, dvakrát se utkal s Tyronem Woodleym. Nutno dodat, že Paul všechny tři vyhrál. 

Box jako sport tradičně přitahuje spíše kontroverzní osobnosti a Paul není výjimkou. Několik let v řadě byl jedním z nejpopulárnějších youtuberů na světě, než jeho bratr Logan v prosinci 2017 zveřejnil video natočené v japonském lese Aokigahara, který je známý jako les sebevrahů, protože zde každý rok dobrovolně ukončí svůj život kolem sta Japonců. Video, ve kterém mimo jiné natočil tělo mrtvého sebevraha, kterého při své cestě do lesa objevil, bylo podle většiny fanoušků daleko za hranicí vkusu a vlna nelibosti se odrazila i na Loganova bratra Jakea.

Sponzoři s oběma sourozenci rozvázali spolupráci a YouTube jim pozastavilo vyplácení příjmů z reklam. O čtyři roky později už si zas smějí reklamami vydělávat, nicméně Jake se již k bývalé frekvenci postování nových videí nevrátil a spoléhá se spíš na svou boxerskou kariéru, které vděčí za 90 procent všech příjmů.


Markiplier (Mark Edward Fischbach), 38 milionů dolarů

Jen málokterá hvězda sociálních sítí umí prodávat „merch“ tak jako Markiplier. Za jeho milionovými příjmy, které se mu povedlo oproti předchozímu roku téměř zdvojnásobit, stojí miliony prodaných triček, mikin a dalších kousků z jeho oděvní řady Unus Annus. 

YouTube už však dvaatřicetiletému podnikavci začalo být malé, a tak se rozhodl své štěstí zkusit na televizních obrazovkách. V roce 2021 natočil televizní adaptaci post-apokalyptického thrilleru The Edge of Sleep, který již v roce 2019 zpracoval pro podcast. Zatím pro svůj televizní počin nemá stanici, doufá ale, že ho prodá některé ze streamovacích společností, jako je Netflix nebo Hulu. 

Nehledě na to, zda se mu to podaří, však Markiplier zůstává jednou z nejpopulárnějších osobností YouTube s jednatřiceti miliony sledujícími. 


Rhett a Link, 30 milionů dolarů

Začínali jako lehce podivínská dvojice nerdů moderující talk show Good Mythical Morning (v překladu Dobré mytické ráno), v současnosti jsou však hvězdami YouTube první velikosti s řadou různých projektů. Jedním z jejich nejúspěšnějších počinů je Mythical Kitchen (Mytická kuchyně), kuchařská série, kterou točí spolu s Joshem Schererem. Dva roky starou kulinářskou show v současnosti pravidelně sleduje 1,8 milionu uživatelů YouTube. 

Další úspěšnou součástí jejich „mytického“ impéria je fond s názvem Mythical Accelerator, jehož prostřednictvím podporují další youtubery na vzestupu. V roce 2021 například investovali do vycházející hvězdy Jarvise Johnsona.

Reklama


Unspeakable, 28,5 milionu dolarů

Popularitu youtuberovi, který si říká Unspeakable, přinesla zejména oblíbenost počítačové hry Minecraft. Více než dvacet milionů uživatelů sleduje některý z jeho čtyř kanálů na YouTube, kde sdílí převážně nahrávky sama sebe, jak hraje Minecraft či některou jinou počítačovou hru.

Unspeakable se narodil v texaském Houstonu jako Nathan Graham a videa na YouTube pravidelně postuje již deset let. V minulém roce prodal všechna svoje stará videa společnosti Spotter. Rozhodl se totiž, že utrženou sumu dokáže investovat zpět do svého byznysu a vydělat tak peníze rychleji, než by se mu podařilo z příjmů z reklam od YouTube.

Zda se mu podaří dobře investovat utržené peníze a rozjet něco dalšího, se teprve uvidí. Zatím mu lukrativní dohoda se Spotterem vynesla alespoň páté místo v našem žebříčku.


Nastya, 28 milionů dolarů

Také Nastya prodala v loňském roce vlastnická práva na svá stará videa Spotteru. Sedmiletá dívka, která se přistěhovala se svými rodiči z Ruska do USA, na svůj kanál Like Nastya (v překladu Jako Nastya a zároveň Měj rád Nastyu) přilákala už 87,5 milionu sledujících.

Tam se svými fanoušky sdílí prozaické střípky ze svého života – největšími hity uplynulého roku bylo video, jak Nastya zdobí cupcaky na Halloween, nebo reportáž o jejím čase stráveném s nejlepšími kamarády Evelyn a Adrianem. Kromě dohody se Spotterem se Nastya (a její obchodní poradci) věnovala ještě dalším výdělečným činnostem, jako je vydání vlastní řady reklamních předmětů pro fanoušky nebo představení vlastní série NFT.


Ryan Kaji, 27 milionů dolarů

Ryan nastoupil svou dráhu youtubera v pouhých čtyřech letech, kdy pro své fanoušky zkoušel a hodnotil hračky. Dnes už však začíná být ve svých deseti letech na ježdění s autíčky trochu velký, a tak se jeho rodiče a další poradci, mezi kterými je například bývalý manažer Disney Chris Williams, snaží posunout jeho kariéru do další fáze. Naději vidí v animovaných postavičkách, které mají spolu s Ryanem v jeho videích účinkovat.

V současnosti má Ryanův hlavní YouTube kanál Ryan’s World (v překladu Ryanův svět) 31 milionů sledujících, ohromnou nabídku propagačních předmětů pro fanoušky a také svou řadu hraček, které se prodávají ve velkých řetězcích typu Target nebo Wallmart po celé Americe. 


Dude Perfect, 20 milionů dolarů

Pokud se vám to zdá nebezpečné, pak je to pro tuhle pětici sportovních komediantů přesně to pravé. Dvojčata Coby a Cory Cottonovi, Garrett Hilbert, Cody Jones a Tyler Toney se specializují na provádění věcí, ze kterých se většině lidí ježí vlasy hrůzou, jako je například zvedání téměř dvousetkilových činek na bench pod vodou nebo procházení se po křídlech letadla během letu.

A co může být lepšího než sledovat tyhle kousky online? No přece sledovat je naživo. Pětice plánuje o letošním létě v pořadí již třetí živou tour napříč Spojenými státy. A pro ty, kteří mají pro strach opravdu uděláno a nechtějí zůstat jen u koukání, vydala skupina Dude Perfect knihu s názvem 101 Tricks, Tips, and Cool Stuff (v překladu 101 Triků, Tipů a Cool věcí) plnou fotografií s podrobnými návody krok za krokem.


Logan Paul, 18 milionů dolarů

Podobně jako jeho bratr Jake, i Logan se vrací mezi deset nejúspěšnějších youtuberů po odmlce způsobené skandálem s videem z japonského lesa. A stejně jako Jake i Logan se vrhl na box.

V červnu absolvoval exhibiční zápas s bývalým světovým šampionem Floydem Mayweatherem, ze kterého nevzešel jasný vítěz. Na cestě za nápravou své reputace vydal Logan v únoru loňského roku jednu z prvních sérií NFT s cenou pět milionů dolarů. Jeho podcast Impaulsive pak jen za minulý rok na YouTube nasbíral více než sto milionů zhlédnutí.


Preston Arsement, 16 milionů dolarů

Preston má na YouTube hned několik kanálů. Tím nejpopulárnějším je bezesporu PrestonPlayz, na kterém o Prestonovi zjistíte vše, co o něm potřebujete vědět: tenhle chlapík hraje hodně videoher, nejčastěji Minecraft.

Tento jeho čtyři roky starý kanál sleduje téměř 12 milionů lidí, které baví Prestonovy originální nápady. Tím posledním je například video, kde vyrobil hratelnou verzi Minecraft, ve které se inspiroval jednotlivými disciplínami ze seriálu Hra na oliheň.