skip to main content
Český byznys

Pandemie vánočním večírkům nepřeje. Firmy chystají online akce a dárkové poukazy

2 minuty čtení

Přichází období, kdy se náš kalendář obvykle plní vánočními večírky. Letos však kvůli koronaviru a vyhlášeným opatřením velkolepé party očekávat nejde. I premiér Andrej Babiš před nimi ve sněmovně varoval: „Očekávám, že i nadále budeme dodržovat všechna opatření a nebudeme pořádat žádné vánoční večírky.“

Forbes se proto rozhodl udělat anketu mezi českými firmami a zeptat se, jak budou situaci řešit. Vyplývá z ní, že některé firmy se rozhodly poslechnout doslova a tradiční vánoční veselí zrušily bez náhrady – jako třeba české vývojářské studio STRV.

„V tuto chvíli je pořádání večírku zbytečným riskem. Pro letošek místo něj budeme mít jiné překvapení,“ naznačil její šéf Lubo Smid.

Reklama

Co firmy plánují místo vánočních večírků

  • online setkání
  • zaslání vánočního balíčku
  • online degustaci vín
  • poukaz do restaurace, knihkupectví, na vitaminy
  • mimořádné odměny
  • setkání v malých skupinách venku

Překvapení vymýšlí i řada dalších firem. Chtějí tak posílit morálku a přinést rozptýlení zaměstnancům, leckdy už unaveným z nekončícího home officu a karantény.

Častým řešením je poskytnutí poukazu: do oblíbené restaurace, do knihkupectví, divadla, případně třeba předplatné na Netflix. Podobně se rozhodla třeba nábytkářská firma TON.

„Neplánujeme zprostředkovat večírek v online formě, ale připravujeme speciální direct mail, který bude obsahovat dárek, a věříme, že zároveň pobaví. Pozitivních emocí není nikdy dost,“ uvedla marketingová manažerka společnosti Anna Handlová.

Reklama
Aktuální vydání magazínu

Některé společnosti se chtějí sejít alespoň virtuálně, ať už kvůli utužení kolektivu, obnovení kontaktu po dlouhé práci z domova, nebo předání poselství od vedení.

„Vánoční večírek pro nás není jen setkání zaměstnanců, důležitou součástí je i promluva nejužšího vedení firmy a rádi bychom i toto ‚poselství do nového roku‘ v určité podobě zachovali,“ vysvětlila Anna Barochová z marketingu sklářské firmy Lasvit. Konkrétní formu chtějí určit v nejbližších dnech. 

I když zůstane setkání jen ve virtuální podobě, lze přiblížit atmosféru večírku třeba rozesláním degustačních balíčků s jídlem nebo víny. Online setkání a nespecifikované překvapení chystá třeba telekomunikační společnost Vodafone.

„Živá vysílání na pracovní sociální síti Workplace využíváme v současné době pravidelně,“ uvedla Kateřina Šantorová z tiskového oddělení. „Proto i vánoční setkání proběhne ve Vodafonu tento rok virtuálně,“ dodává. I tady k němu plánují další překvapení.

Ač se zdá situace pro pořádání velkolepých party krajně nepříznivá, záleží často jen na fantazii – a rozpočtu – společností. Třeba technologická firma Hire Space nabízí klientům virtuální karaoke, únikovky nebo drag shows.

„Nabádám firmy, aby se nebály přemýšlet o něčem víc než jen o online kvízech nebo společném drinku přes Zoom s dalšími zaměstnanci,“ řekl spoluzakladatel společnosti Edward Poland pro Wired. „Je možné pozvednout firemní vánoční večírek od dystopického pseudosetkání k něčemu výjimečnému, zážitkovému a zapamatovatelnému – a ještě tím podpořit eventový a zábavní průmysl, který poslední dobou trpěl.“

Jenže tím naráží i na jiný problém. Řada firem kvůli pandemii propustila své event manažery, neboť vzhledem k opatřením neměli co pořádat. A místo plánování vánoční akce řeší úplně jiné starosti.

Reklama
Reklama