Během pandemie vzrostla v České republice poptávka po čističkách vzduchu o osmdesát procent. Zatímco v zemích východní Asie je čištění vzduchu základní věcí, a to jak v práci, tak doma, do Evropy se tento trend dostává pomalu. Pandemie mu však skokově pomohla.

V loňském i letošním roce trávíme podstatně více času v našich domovech. „Poptávka po čističkách vzduchu rostla už před covidem, ale s nástupem pandemie přišel vyloženě boom,“ vysvětluje ve studiu Forbes BrandVoice podcastu Denisa Hanzelová, ředitelka společnosti Play Electronics, která je výhradním distributorem švýcarského výrobce čističek vzduchu Stadler Form. 

Pandemie změnila náš pohled na to, co dýcháme, a čističky vzduchu mohou našemu boji s viry pomoci. Důležité jsou v tomto případě certifikace a nezávislé autority, které ověří účinnost zejména v boji proti virům. „Potřebnou technologii máme, výrobci reagovali na pandemickou situaci velmi rychle,“ vysvětluje nový potenciál trhu Denisa Hanzelová. 

Primářka Imunovital centra v Bratislavě Katarína Bergendiová (vlevo) a ředitelka Play Electronics Denisa Hanzelová

Účinnost filtrace konkrétního viru se testuje v laboratořích na každý model a každý typ viru zvlášť. „Náš současný životní styl je nezdravý. Jsme přizpůsobeni pobytu venku, a to v každém ročním období. Naši imunitu bychom měli posilovat na čerstvém vzduchu, který je však ve městech těžko dosažitelný,“ vysvětluje potřebu zdravého vzduchu v budovách primářka Imunovital centra v Bratislavě, Katarína Bergendiová.

Čističky vzduchu tak přestávají být tématem vyhrazeným alergikům, ale stávají se nástrojem, pomocí kterého můžeme i v domácím prostředí snižovat prašnost, chemické a prchavé látky a ulevit přetíženému organismu.

Má smysl ve velkých firmách například i během chřipkových epidemií používat čističky schopné filtrovat viry? Kdy se k nám dostane trend z Asie, kde je čistička vzduchu v každém interiéru? Bude se naše ovzduší dále zhoršovat? Dozvíte se v podcastu.