Tržby z prodeje kopií prvního dílu historické videohry Kingdom Come: Deliverance finančně pokryly vývoj jejího pokračování. V rozhovoru to řekl Martin Frývaldský, ředitel Warhorse Studios, které hru vyvíjí. Prvního dílu, který vyšel v roce 2018, se prodalo zhruba osm milionů kusů.

Podle výročních zpráv zveřejněných ve Sbírce listin společnost od vydání první části Kingdom Come: Deliverance do roku 2023 měla tržby zhruba 2,26 miliardy korun a čistý zisk 793 milionů korun. Warhorse Studios podle Frývaldského očekává, že počet prodaných kopií druhého dílu jedničku Kingdom Come překoná.

Konkrétní počet momentálně předprodaných kopií Frývaldský komentovat nechtěl, stejně jako přesnou částku, kolik vývoj hry stál. Částka na vznik druhého dílu ale podle něj byla mnohem vyšší než u jedničky, která podle dřívějších odhadů stála stovky milionů korun.

„Očekávání máme vysoká. Myslím, že jedničku v prodejích překonáme určitě,“ řekl Frývaldský. V souvislosti s tím také zopakoval titulek serveru Gamesradar, podle kterého může Kingdom Come: Deliverance 2 mít pro Českou republiku obdobný význam, jako měl Zaklínač od studia CD Project Red pro Polsko. Třetí díl Zaklínače je dodnes jedna z nejprodávanějších a nejoblíbenějších her na světě.

Počet prodaných kopií je podle Frývaldského sice oblíbeným ukazatelem, který podává informaci o popularitě hry, z finančního hlediska je ale důležité, kdy si lidé hru koupí. Videoherní společnosti tak na začátku mají podle Frývaldského vždy v raném období větší tržby, které se postupně snižují.

„Osm milionů lidí, kteří si hru koupí první měsíc, a osm milionů, kteří si koupí v průběhu sedmi let, je zásadní ekonomický rozdíl. Hra se typicky chová na trhu jako film. Nejdříve se promítá všude každou hodinu, druhý týden sice také všude, ale již ne každou hodinu a za půl roku ho naleznete na streamovacích platformách. Finanční výkon filmu na streamovací platformě je pak následně úplně jiný než při prvním uvedení v kině,“ dodal.

Finanční výsledky Warhorse Studios tuto logiku kopírují. V roce 2018 měla společnost podle výroční zprávy tržby zhruba 1,1 miliardy korun a čistý zisk téměř 522 milionů korun. V dalších letech následně tržby i zisk klesaly, finanční výsledky ale stále zůstávaly v kladných hodnotách. Až v roce 2023 Warhorse vykázal ztrátu zisku 184,7 milionu korun. Tržby v tomto roce pak společnosti meziročně klesly o 22 procent na necelých 119 milionů korun.

Pokračování historické počítačové hry Kindgom Come: Deliverance, vyvíjené českým videoherním studiem Warhorse, bude v některých ohledech podstatně větší než první díl. Hra bude komplexnější a realističtější a bude se prakticky odehrávat ve třech různých lokacích.

Stejně jako v prvním díle se bude i Kingdom Come: Deliverance 2 odehrávat na začátku 15. století a na minulý díl bude příběhově přímo navazovat. Ústřední postavou příběhu tak opět bude syn kováře Jindřich ze Skalice, který se dostal do veletoče předhusitských událostí v zemích Koruny české v době politického souboje Václava IV. a jeho bratra Zikmunda.

Hráči budou v pokračování znovu objevovat středověkou krajinu, tentokrát v Českém ráji, v Kutné hoře a v jejím okolí. Novinkou bude také například možnost využívat v boji kuše nebo první palné zbraně.

„Nakonec jsme do hry dostali více obsahu, než jsme původně věřili. Na začátku je vždy nějaký teoretický balík herního obsahu, ale z povahy vývoje se v určitých časových intervalech tento balíček obvykle zmenšuje,“ řekl Frývaldský.

Podle výkonného ředitele tak prakticky neexistovala oblast, kterou by při vývoji nebylo nutné měnit. Ještě větší rozlohu měla mít třeba také mapa, ale vývojáři nakonec rozhodli její rozlohu zredukovat. Důvodem bylo, aby všechna místa byla naplněna dostatečným herním obsahem, který by hráče bavil.

Herní čas druhého dílu bude okolo devadesáti hodin, tedy o nižší desítky hodin více než u jedničky. Pokračování by mělo hráče více lákat si ji po dohrání zahrát znovu. K tomu by podle Frývaldského měla kromě různých přístupů, jak hru hrát, pomoci také další rozšíření, která by všechna měla být vydaná do konce tohoto měsíce.

Za jeden z největších úspěchů Warhorse považuje, že se podařilo stabilně udržet při hraní druhého dílu šedesát snímků za sekundu na konzolích Playstation 5 a Xbox Series X.

Pro ty, kdo si hru koupili v předprodeji, budou k dispozici drobná rozšíření a dodatečné mise. Další takzvané DLC chce Warhorse dodat na trh dřív, než tomu bylo u prvnímu dílu, u kterého byl poslední dodatek vydán zhruba čtrnáct měsíců po vydání. Důvodem bylo, že jednička vyšla v roce 2018 s chybami, na jejichž opravu se Warhorse tehdy muselo primárně soustředit.

Druhý díl by podle Frývaldského měl být po vydání v mnohem lepším stavu. Tuto skutečnost potvrzují také někteří herní recenzenti, kteří kopii získali se zhruba třítýdenním předstihem. I u druhého dílu ale studio předpokládá, že bude muset minimálně v prvním měsíci opravovat některé nedostatky.