Warhorse Studios oznámilo pokračování své hry Kingdom Come, které má vyjít ještě letos. Velkolepější a ambicióznější titul zřejmě v Česku ještě nebyl. Forbes.cz nahlédl za oponu vývoje s klíčovými lidmi studia.

Od jedenáctého dubna platí v jedné z budov kancelářského komplexu Palmovka Open Park speciální opatření. Nesmí se pouštět hosté do třetího patra, kde sídlí herní vývojáři z Warhorse Studios.

To datum není náhodné, jedenáctého dubna totiž tito vývojáři začali lákat na oznámení nové hry, k němuž o týden později skutečně došlo. Jedná se dle předpokladů o Kingdom Come: Deliverance II, které navazuje na jejich středověkou hru na hrdiny Kingdom Come: Deliverance z roku 2018, jehož se prodalo přes šest milionů kopií.

Studio od té doby koupil za 1,1 miliardy korun švédský multimediální gigant Embracer a mohlo tak směle začít pracovat na novém titulu.

Už první fotka, kterou vývojáři lákali na novou hru, vzbudila ohromný zájem a nasbírala na Twitteru přes dva miliony zhlédnutí. I proto vývojáři raději sáhli k bezpečnostnímu opatření, aby zabránili vniku fanoušků, což není v případě herních studií úplně ojedinělá záležitost.

„Co nás k tomu vedlo? Paranoia,“ utrousí Martin Klíma, výkonný producent studia. Pravdou nicméně zůstává, že práci tohoto českého týmu sleduje se zájmem celý hráčský svět – a ten tuzemský logicky se zvýšenou pozorností.

I proto, že Kingdom Come je hrou veskrze českou, vychází z české historie a odehrává se na českém území ve středověku. Vypráví příběh kovářského synka Jindry v období husitských válek, který se po vypálení rodné vesnice a útěku z ní dostane do kontaktu s českou šlechtou. A zaplete se do mocenské hry.

Příběh první hry skončil otevřeně, a tak se pokračování dalo očekávat. I tak ale fanoušci dlouhé roky spekulovali, na čem přesně se ve studiu Warhorse dělá. „Ale nikdy na stole nebyla jiná varianta,“ tvrdí rezolutně Klíma.

První hru spolufinancoval miliardář Zdeněk Bakala, další peníze se vybraly na Kickstarteru. Tam také vývojáři slibovali, že by se příběh Kingdom Come měl odvyprávět ve třech kompaktních hrách.

Zleva Martin Frývaldský, Daniel Vávra a Martin Klíma. | Foto Jan Rasch

Už první Kingdom Come: Deliverance ale oproti plánům nakonec nabobtnalo a ve druhém díle, kde bude Jindra bojovat proti Zikmundovi Lucemburskému a jeho spojencům, by příběh měl dojít vyvrcholení.

„Osnovu děje jsme měli danou od začátku. Je to přímo navázané, ve spoustě věcech podobné, ve spoustě hodně vylepšené,“ říká kreativní ředitel Daniel Vávra, designér dalších českých klasik jako Mafia 1 a 2.

Zatímco v prvním díle musel ze své vize slevovat vinou rozpočtových omezení, druhý je blíž komplexnímu středověkému zážitku, kde vedle sebe funguje několik různých frakcí, které interagují mezi sebou navzájem i s hráčem. Zároveň má okolí mnohem více reflektovat vaše činy či vzhled.

Druhý díl Kingdom Come nese klasické rysy pokračování. Má mít dvakrát větší herní svět, herní dobu kolem sto hodin a šest hodin cutscén, v nichž by se měli objevit i známí herci. Podle českého distributora Playman bude ve druhém dílu i český dabing.

„Bude to epický zážitek, mnohem víc filmový, je tam víc dialogů, cutscén, mnohem víc herců a lepších herců, mají lepší animace. A budou se dít zajímavější věci,“ láká Vávra. Jinak však ohledně děje zatím tvůrci nechtějí být sdílnější.

Otevřeně naopak mluví o tom, že sice nechtěli slevit z historického realismu, kterým se první díl vyznačoval, ale zároveň naslouchají připomínkám hráčů. Některé prvky tak mají být o něco uživatelsky vstřícnější, například systém oblékání. Soubojový systém pak bude propracovanější a bude zahrnovat i střelbu z kuše.

Foto Jan Rasch

„Některé věci jsme uživatelsky zpříjemnili, ale nemyslím si, že to bylo na úkor velkého zjednodušování,“ prohlásil Vávra.

Kingdom Come: Deliverance vyšlo v únoru 2018. Pak se dočkalo několika příběhových rozšíření, ale ohledně dalšího velkého titulu bylo dlouho ticho. Oznámení přišlo až po šesti letech.

„Bylo to frustrující čekání,“ přiznává Klíma. A Vávra přidává: „Pořád mi někdo píše, že už nic nedělám a měl bych začít. Přitom jsme celou dobu dřeli fakt naplno.“

Jenže padlo rozhodnutí, že hru oznámí až ve chvíli, kdy bude skoro dokončená. Ten čas nyní nastal, vyjít má ještě letos. Přesnější tvůrci nebyli, ale dá se očekávat, že to bude v nejsilnější podzimní sezoně.

„U první hry jsme se stali nejočekávanější hrou roku hned třikrát – v roce 2016, 2017 i 2018. Nechtěli jsme, aby se taková věc opakovala znovu,“ přibližuje šéf studia Martin Frývaldský.

Práce na nové hře začala 1. července 2019 a nejde o žádný skromný projekt. Jak Frývaldský podotýká: „Trpíme určitým velikášstvím.“

Rozpočet hry se pohybuje ve vyšších stovkách milionů korun. Podobně ambiciózní titul v Česku ještě nebyl. „Bude to ve výsledku více než dvakrát náročnější než práce na prvním dílu. Myslím si, že přesáhneme deset tisíc člověkoměsíců,“ přibližuje Frývaldský náročnost vývoje.

Odpovídá tomu i velikost studia, zatímco na prvním dílu pracovalo kolem stovky lidí, nyní jich zaměstnává 250, kvůli čemuž se muselo přestěhovat z Karlína do větších prostor na Palmovce.

Foto Jan Rasch

S rostoucími ambicemi i velikostí týmu nicméně roste i touha po tom, aby projekt uspěl. Švédská skupina Embracer Group, pod niž Warhorse Studios patří, v posledním roce výrazně šetřila, řadu studií zavírala nebo zmenšovala.

„My jsme od nich dostali obří podporu. Přetrvala i v době, kdy se společnost otřásala. Jsme pro ně klíčovým titulem,“ říká Frývaldský. A dodává věc, která z toho vyplývá: „Požadavky na návratnost investice tady pochopitelně jsou.“

To je v zábavním průmyslu vždy věc trochu nejistá, jen dobré jméno studia nestačí. „Není to tak, že děláme pokračování a je tutovka, že se tomu bude dařit,“ uvědomuje si i Vávra.

Přes šest milionů prodaných kopií prvního dílu je ale slušným příslibem.