Tento příběh se začal psát v pandemii. V době, kdy byli lidé odkázaní na home officy, se Otakar Šenkýř pustil do navrhování pohodlných teplákových souprav, za které se nemusíte stydět ani na fashionu weeku. Značka Virulent, která brzy nadchla českou módní scénu, teď otevírá svou první kamennou prodejnu.

Virulent, jak Šenkýř svůj brand nazval, je odvozený od anglického pojmu nakažlivý, avšak v dobrém slova smyslu. Oděv, který v pandemii nosil z nutnosti skoro každý, chtěl zakladatel značky povýšit na něco trendového – oblečení, které je nejen pohodlné, ale člověk si ho obleče i záměrně, jako vyjádření vlastního stylu.

„Chtěl jsem vytvořit oblečení, které ze sebe lidi nebudou chtít sundat a budou se v něm cítit sebevědomě.“ říká zakladatel. „První komplety jsem šil sám se svojí švadlenou, po nocích a ve sklepě v Nuslích, který jsem narychlo sehnal,“ popisoval před dvěma lety začátky svého podnikání Šenkýř.

Ihned po spuštění e-shopu přišlo na dvě stě objednávek. Virulentí soupravy nadchly také řadu influencerů, mezi nimi Emmu Smetanu či Tomáše Třeštíka, kteří značku hned v začátcích pomohli dostat do většího povědomí. Momentálně se k nim přidaly další známé tváře jako Kateřina Klinderová aka Kundosaki, Marek Lambora nebo Shopaholic Nicol.

První dva roky své existence fungoval Virulent pouze online, k soupravám brzy přibyly trička, čepice, tašky a další volnočasové doplňky. Firma i díky tomu dnes dosahuje obratu v řádech milionů korun a měsíčně odbaví v průměru čtyři sta objednávek.

Teď však česká značka započíná další éru ve svém novém minimalistickém obchodě u Palackého náměstí v Praze. Součástí prostor je i velká dílna v suterénu, kde Šenkýř oblečení navrhuje a kde se také šije.

Podnikatel si navíc dal za cíl propagovat další menší české značky. Vedle Virulentu tak v prostorách obchodu najdete parfémy Oraculum, šperky GOOT nebo kousky z e-shopu s kabelkami a taškami Blaire, jehož je Šenkýř spoluzakladatelem.

V budoucnu chce podnikatel nabídnout místo také dalším značkám. „Jde mi o to spojovat krásné české brandy, které se vzájemně doplňují a vytvoří tak v obchodě ucelený koncept. Naše prostory k tomu navíc přímo vybízí.“ popisuje Šenkýř, který má s Virulentem ještě velké plány.

Chce se soustředit na ještě větší rozšíření sortimentu a příští rok plánuje s českými teplákovými soupravami expandovat do zahraničí. Teplákovky, které nadchly celou Prahu, plánuje předvádět na vlastních fashion přehlídkách, které chce propojit s dalším uměním.