„Vítejte na novém Scuk.cz,“ zní úvodní vzkaz na původně gastronomickém rozcestníku. Pokud jste na tomto serveru nebyli měsíc a déle, můžete být tak trochu zmateni. Místo recenzí na oblíbené restaurace a podniky vás stránka nově vyzývá k tomu, abyste se připojili k nákupní skupině a začali objednávat farmářské produkty.
Čtěte také: ▶ Vědec Jan Pichl: AI nás dokáže zahubit i během plnění banálního úkolu
Scuk totiž v polovině března prošel zásadní změnou, vlastnickou i strategickou. Od zakladatele Martin Kuciela alias Pana Cuketky ho za blíže nespecifikovaných podmínek koupil exinvestiční manažer Mitonu Kamil Demuth.
A ten jej změnil na první komunitní online tržiště farmářských výrobků – tedy místo na internetu, kde si objednáte zboží přímo od lokálních farmářů, které vám nakonec přiveze jiný uživatel a předá vám ho na předem domluveném místě.
„Chceme udělat alternativu pro lidi, kteří chtějí nakupovat kvalitní lokální potraviny, které neseženete v klasické distribuční síti. A zároveň za férovou cenu,“ vysvětluje Kamil Demuth v dalším dílu Forbes Startup podcastu, kde nezastírá, že se inspiroval u francouzského startupu La Ruche qui dit Oui, který se během osmi let existence rozrostl do celkem osmi evropských zemí a čítá na 13 tisíc dodavatelů.
Scuk.cz měl před změnou vlastnické struktury zhruba 50tisícovou měsíční návštěvnost a bývalému marketingovému manažerovi Heureka.cz nebo CZC.cz je jasné, že se svým týmem nedokáže do nového projektu přetáhnout hned všechny uživatele. „Snažíme se o 20 až 25 tisíc měsíčně,“ vypichuje aktuální snahy.
Kamil Demuth (uprostřed) s týmem nového Scuk.cz.
„Z pohledu toho, že jsme alternativa, věřím, že jsme během pěti let schopni zde dělat 300milionový obrat. To je ambice, která je myslím reálná,“ vypočítává dál s tím, že na konci roku by rád na serveru viděl 70 nákupních skupin a až 250 lokálních dodavatelů.
Lokální farmářské produkty se už několik let dostávají do čím dál většího zájmu Čechů, a tím pádem i obchodních řetězců. V posledních letech navíc vznikli online prodejci potravin jako Rohlík, kteří s lokálními produkty též koketují.
Kamil v nich ale přímou konkurenci nevidí.
„Máme úplně jiný princip služby. On je klasický online prodejce, který má hodnotu postavenou na rychlosti dodání a služby jako takové. V tom nás hrozně zválcuje, naše hodnota je jinde,“ dodává Kamil v podcastu.
Jak přesně Scuk.cz funguje a bude i v budoucnu jen o farmářských potravinách, nebo na něm objevíme i další zboží? Odpovědi naleznete v podcastu výše.