Lukáš Janoušek založil „Airbnb pro obytňáky“ Campiri, aby Čechům přiblížil, jakou svobodu nabízí cestování s domovem na čtyřech kolech. Jeho příběh je ale daleko šťavnatější a lemovaný známými osobnostmi ze světa byznysu i firmami. Tak se připoutejte, prosím. Právě vyjíždíme na pořádnej (byznysovej) roadtrip.

Z ruzyňské ranveje se v pravidelných krátkých intervalech odlepují od země dálkové lety a v létě charterové spoje, které rozvážejí Čechy na dovolené po celém světě. Jen několik stovek metrů od ní je plácek pokrytý štěrkem, kde také pro mnohé začíná dovolená.

Při prvním pohledu se na něm nachází několik desítek bílých boxů. Při druhém pohledu už zjistíte, že jde o zářivě bílé alkovny zaparkovaných obytných vozů. Jde hlavně o karavany Adria, při procházce mezi úhledně vyrovnanými řadami vozů ale narazíte i na vozy s obytnou vestavbou na podvozku Fiatu, Hymery, luxusní Grand Californii nebo offroadový přívěs s kuchyňkou a postelí HeroCamper.

A kolem žlutého osobního Mercedesu se střešním stanem právě pobíhá parta techniků a ladí jej do perfektní formy pro dalšího klienta. Zákazníka, který místo nekonečného opalování se na pláži u hotelového resortu volí aktivnější dovolenou s pořádnou dávkou svobody a poznáváním.

Právě jsme na tuchoměřické základně české platformy pro půjčování obytných vozů Campiri, která je po dvou letech ostrého působení středoevropskou trojkou ve svém segmentu. 

„Chodí za námi hodně lidí, kteří si cestování obytňákem chtějí vyzkoušet. A jak to jednou zkusí, většinou tomu propadnou,“ začíná mi v dobré náladě přibližovat místní reálie muž v bílé košili a s perfektně zastřihlým plnovousem.

Chodí za námi hodně lidí, kteří si cestování obytňákem chtějí vyzkoušet.

Je jím otec a tahoun celého projektu Lukáš Janoušek, kterého lidé z byznysu dobře znají už deset let, veřejnost ho však začíná pořádně poznávat až teď, když rozjel Campiri. Vizi má ovšem širší a staví ji na tom, aby lidem poskytl co nejkvalitnější zážitky, které svobodné cestování na čtyřech kolech dokáže přinést.

Podnikatelský duch se přitom u Lukáše Janouška projevil už v patnácti letech, kdy na gymnáziu v Lounech, kde se narodil, začal se svým spolužákem již na konci devadesátých let vydávat školní časopis v tehdy inovativní digitální formě.

„Bylo to mé první podnikání, které vlastně ani nebylo podnikáním,“ vzpomíná dnes čtyřicetiletý Janoušek, jenž se později začal učit s Photoshopem a na vysoké škole se rozhodl se svým kolegou tvořit weby na zakázku. Od té doby se jeho aktivity jen nabalovaly, i když cesta nebyla vždy tak přímočará.

Spíše vždycky skočil po příležitosti, kterou na trhu uviděl, vybudoval z ní fungující byznys a prodal ji. A i když nikdy nebyl výraznou mediální tváří, stojí za úspěšnými projekty z posledních dvou dekád, jako jsou například Gorila Mobil nebo Epico.

Také se podílel na budování Twista zakladatele Michala Šmídy, které spoluvlastnil a kde ještě před čtyřmi lety dělal šéfa marketingu. Kolem zajímavých lidí českého startupového prostředí se ale pohyboval od samého počátku svého snažení.

A to v době, kdy ještě nebyli ani vycházejícími hvězdami. Takto se například během svého působení jako digitální manažer Red Bullu, kam se probojoval hned po svých studiích na pardubické ekonomce, setkal s Tomášem Čuprem, který v tu dobu pracoval v Londýně, kde se v jedné z místních prádelen inspiroval k názvu své první byznysové pecky, čímž byl Slevomat.

„Dostal jsem doporučení na londýnskou firmu, která dělala weby. Pozval jsem je k nám do Česka a mezi nimi přiletěl i Tomáš Čupr. Šli jsme do Kolkovny a nakonec z toho byl pořádný mejdan. Tomáš se později v jednom rozhovoru svěřil, že tenhle zážitek jej finálně přiměl vrátit se zpět do Česka,“ směje se při vzpomínkách Janoušek.

Forbes Digital Premium