Až letos usednete k vánočnímu stromku, možná si na následující řádky vzpomenete. Z dárků od Manboxea se stal hit, za který se ročně utratí čtvrt miliardy korun. Lukáši Legátovi k tomu přitom stačily dvě věci: dřevěná bedna a páčidlo.

Jeden nákupní košík míjí druhý. Mezi regály překypujícími prémiovými potravinami, alkoholem či ojedinělými vychytávkami se střídají podobně často jako v hypermarketu večer před státním svátkem.

Jen s rozdílem, že zboží, které jejich obsluha sbírá, neskončí v papírových taškách, ale v precizně provedeném boxu ze smrkovo-březového dřeva. A to nejdéle do pěti minut. Po jejich uplynutí bednu překryje víko a spojení obou částí stvrdí dvanáct krátkých hřebíků. Hotovo. A zase nanovo.

Denně se koncem listopadu uvnitř nenápadné haly v pražské Ruzyni odbaví přes devatenáct set objednávek, během adventu dokonce pět a půl tisíce, přičemž polovinu představují právě dřevěné krychličky o délce hrany osmadvacet centrimetrů.

Opatřené ocelovými páčidly se o pár hodin později rozjedou do celé střední Evropy, aby na Vánoce překvapily a udělaly radost desetitisícům nejen Čechů.

„Prvně jsme to vůbec nezamýšleli jako vánoční dárek,“ utrousí pod respirátorem mladík v černé mikině. „Ukázalo se nicméně, že na Vánoce náš produkt funguje obzvlášť dobře,“ pokračuje.

V záplavě modrých a červených svršků znamená černá barva jediné: on je tím, kdo má celý tento kolorit na starosti. Jmenuje se Lukáš Legát a tohle je vůbec poprvé, kdy veřejně vypráví svůj byznysový příběh. Přestože jeho „továrna“ na originální dárky Manboxeo ročně generuje tržby blížící se čtvrt miliardě korun.

Forbes Digital Premium