Platformě Netflix se vyplácí tažení proti sdílení hesel. V druhém čtvrtletí jí přibylo výrazně více uživatelů, než se čekalo. Videotéka od dubna do konce června získala 5,9 milionu nových předplatitelů – analýzy přitom předpovídaly nárůst o 1,9 milionu uživatelů.

Celkově se Netflix na konci června těšil z více než 238 milionů předplatitelů. K růstu zřejmě pomohla i nabídka levnějšího předplatného s reklamou, kterou Netflix spustil loni v listopadu na několika trzích. Česko mezi nimi nebylo.

Společnost loni ve snaze nakopnout skomírající čísla začala s omezováním sdílení účtů. Nejprve přišly na řadu trhy v Latinské Americe, letos v únoru přibyla na seznamu Kanada, Nový Zéland, Portugalsko a Španělsko. Na jaře se nová pravidla vztáhla i na domovský trh ve Spojených státech a asi stovku dalších zemí včetně Česka.

Českým zákazníkům oznámil Netflix změny 24. května, extra přístup k zákaznickému účtu nově stojí sedmdesát devět korun měsíčně. Předplatitelé s tarifem Premium mohou takto přidat dva uživatele a vlastník tarifu Standard jednoho. Zákazníci s tarifem Basic mají smůlu.

Netflix nově oznámil, že opatření zavede také v Indii, kde má několik milionů předplatitelů. Než společnost začala sdílení hesel omezovat, odhadovala, že celosvětově sdílí přihlašovací údaje mimo domácnost více než sto milionů účtů.

„Po spuštění placeného sdílení hesel máme vyšší důvěru v náš finanční výhled,“ uvedla společnost ve zprávě akcionářům. Hospodaření společnosti v uplynulém čtvrtletí ale nepřineslo jen pozitivní zprávy.

Navzdory přílivu nových uživatelů příjmy mírně zaostaly za očekáváním. Meziročně lehce vzrostly na 8,2 miliardy dolarů (175 miliard korun), což je o zhruba sto milionů méně, než odhadovaly analýzy.

Například analytik společnosti PP Foresight nicméně uvedl, že Netflix je mezi konkurencí, jako jsou platformy HBO Max či Disney+, stále v nejlepším postavení.

Platforma zveřejnila výsledky za druhé čtvrtletí v době, kdy filmový průmysl v Hollywoodu ochromila krize. V „továrně na sny“ běží největší stávka od roku 1960, která by mohla výrazně omezit produkci nového obsahu, a tudíž i přitažlivost streamovacích služeb pro diváky.