Jak vzniká předmět, který spojuje Annu Frankovou, Salmana Rushdieho i Johnnyho Deppa a je zároveň milionovou investicí? Pero Meisterstück se vyrábí už sto let a donutí vás přemýšlet o odkazu, který po sobě chcete zanechat.

Co dnes znamená, že je něco ikonické? Spojení mediálně nadužívané přitom ve svém základu značí jediné. Podíváte se na věc, a aniž byste k ní znali popisek, víte, jak se jmenuje. Černé tělo, zlatý hrot. Montblanc. Pera, která jsou z Hamburku, nikoli ze Švýcarska, jak si mnozí myslí.

A i když žijete jen v digitálním světě jedniček a nul, pokud nastražíte uši, zažijete s nimi zvukový orgasmus. ASMR se tomu říká. Dostane vás k němu malá iridiová kulička klouzající po papíře. Slyšíte zvuk plynulý a hladký. Něco se tvoří, vzniká myšlenka, která zůstává, je hmatatelná.

Otisknout se v čase, něco po sobě zanechat. To byla vize, se kterou Montblanc uprostřed své centrály vybudoval na třech a půl tisících metrech čtverečních Centrum pro psaní a inspiraci. Interaktivní expozice vás přesvědčí, ať (znovu) používáte papír a inkoust.

S tichým obdivem si prohlédnete také dopisy slavných osobností, včetně těch od Einsteina či Voltaira. Až vezmete do ruky plnicí pero, napište pohled, vhoďte ho do speciálního otvoru a vězte, že bude doručen adresátovi klidně na druhé straně světa. Vyzkoušeno za vás.

A pokud je Montblanc Haus dostupný každému, výroba samotných per je přísně střežena. Jen pár lidí na světě se může podívat, jak už sto let vzniká pero, po kterém Anna Franková tesknila ve svém úkrytu (pero bylo dárkem od její babičky k devátým narozeninám).

Forbes Digital Premium