Špičkové masové konzervy pro psy a kočky. A poptávka taková, že firma naplánovala čtyřfázový program rozšíření kapacit, aby ji dokázala realizovat. Česká firma Alemar Food Group rychle roste a chce víc. Započala veřejnou nabídku svých akcií, která jí umožní rychleji naplnit potenciál a investorům dá možnost podílet se na unikátním byznysu nejen s konzervami, ale i s kávovým olejem.

Martin Košťál a jeho Alemar Food Group šlapou na plyn. Poptávka po masových konzervách pro domácí mazlíčky je v Česku i za hranicemi tak velká, že firma rozšiřuje ve čtyřech fázích výrobní kapacity. Nyní se nachází ve finále druhé fáze a mnohé z poptávek začíná realizovat.

„Právě dokončujeme druhou fázi rozšíření výroby a díky tomu spouštíme nové zakázky, které jsme zatím museli držet u ledu,“ říká majitel holdingu, jenž přivedl na český trh unikátní technologii výroby psích konzerv bez chemie. „Po finálním rozšíření výroby očekávám obraty přes miliardu korun a EBITDA může být okolo dvaceti až třiceti procent ročně,“ vyhlašuje Martin Košťál.

Firma pravidelně oslovuje investory, aby se podíleli na jejím růstu. V předchozích letech několikrát vydala dluhopisy, teď přichystala novou možnost – na konci loňského roku se přetransformovala na akciovou společnost a před pár dny spustila emisi akcií.

„Emise akcií je výhodná pro nás, protože můžeme rychleji růst, ale i pro investory, kteří nebudou mít zastropovaný výnos z investice, jak je tomu u dluhopisů,“ vysvětluje Košťál.

Alemar Food Group cílí nejen na kvalifikované investory, ale i na ty menší, na jednotlivce, domácnosti. Mimořádné postavení přitom mají majitelé psů – koupí akcie totiž získají právo na padesátiprocentní slevu na veškerou produkci holdingu v jeho e-shopech.

„Při spotřebě jedné velké konzervy denně už jen ta sleva znamená při držení jedné akcie zhodnocení investice okolo padesáti procent ročně,“ podotýká Martin Košťál.

Společnost teď v Žabčicích u Brna vlastní kapacity k výrobě dvaceti tisíc masových konzerv denně a kapitál, který díky emisi akcií získá, vloží do dalšího rozšíření. Stále totiž nedokáže pokrýt velkou poptávku, která přichází v poslední době hlavně ze zahraničí. Má poptávky na odběr stovek tisíc konzerv měsíčně. „Po posledním veletrhu Interzoo jsme museli realizaci mnohých projektů odložit až na dobu, kdy bude hotové rozšíření kapacit,“ říká Koštál.

Budoucí potenciální zhodnocení investice ve formě vyplácených dividend se může pohybovat až okolo dvaceti procent ročně.

MARTIN KOŠŤÁL

Přibližně osmdesát procent dosavadního obratu generovala výroba konzerv pro privátní značky, Alemar ale čím dál víc posiluje i přímý prodej vlastního brandu Louie koncovým zákazníkům. E-shop už kromě Česka funguje i na Slovensku, v Rakousku a Německu.

„Náš rekordní obrat za jeden den na českém e-shopu byl 300 tisíc korun, teď je naším cílem růst dál, klidně i v dalších zemích. Chceme dosáhnout milionového denního obratu na všech e-shopech při podílu nákladů na marketing na obratu pod dvacet procent,“ plánuje Martin Košťál.

Firma brzy spustí i mobilní aplikaci, která zákazníkům umožní automatické objednávky. „Aby majitelé psů nemuseli pořád myslet na objednání nových konzerv, mohou si zadat vzorovou objednávku a nastavit si, jak často ji chtějí dostávat.

Pak už jim bude čerstvé krmivo chodit automaticky,“ vysvětluje. Právě posílení přímého prodeje může být zajímavé i pro investory a budoucí akcionáře. Díky prodeji koncovým zákazníkům dosáhne Alemar na podstatně vyšší marži, a podle Košťála tak roste i pravděpodobnost výplaty vysokých dividend.

„Při využití výrobních a prodejních kapacit očekáváme, že budoucí potenciální zhodnocení investice ve formě vyplácených dividend se může pohybovat až okolo dvaceti procent ročně,“ dodává.

Budoucnost v kávovém oleji

A to má v záloze ještě jeden velmi nadějně nastartovaný byznys, který má podle něj miliardový potenciál. „Úřad průmyslového vlastnictví nám patentoval technologii na výrobu kávového oleje z kávové sedliny. Má parametry pro potravinářské užití, ale na rozdíl od oleje z řepky nebo třeba slunečnice se vyrábí ze zbytkové suroviny, která zůstává po vaření kávy,“ popisuje.

Už v současné podobě je kávový olej vhodný například do sladkého pečiva, dezertů nebo zmrzlinových pohárů, Alemar navíc pracuje na technologii, která z něj odfiltruje kávovou chuť tak, aby byl využitelný třeba i pro smažení řízků.

„Protože jde o udržitelnou výrobu ze suroviny už vypěstované za jiným účelem, lze v budoucnosti očekávat velkou poptávku po tomto oleji. Zvláště v případě, kdy se podaří vyvinout variantu bez hnědé barvy a kávové chuti,“ věří majitel společnosti.

„Jako součást případné investice do akcií si majitelé kupují i podíl na byznysu s kávovým olejem. Světový trh s kuchyňským olejem dosáhl v roce 2021 objemu přes 204 miliard dolarů. I kdyby tedy patentovaný kávový olej získal v budoucnu jen jedno procento z tohoto koláče, jednalo by se o obrovské zhodnocení investice akcionářů, kteří umožní výrobu a uvedení na trh rozjet,“ dodává Košťál.