Tuzemský prodejce pobytů Travelking má za sebou rekordní rok. Společnost, za níž stojí Peter Kóša, člen slovenského Forbes výběru 30 pod 30, meziročně vyrostla o pětinu, když utržila 320 milionů korun.

Největší měrou, přesněji ze čtyřiceti procent, se na obratu podílely pobyty v Česku. Následovaly zážitky v Maďarsku, Polsku a na Slovensku. Celkově portál prodal přes 45 tisíc krátkodobých dovolených.

Posílit svou pozici se Travelkingu podařilo na všech čtyřech trzích, kde působí, tedy u nás, na Slovensku, v Polsku a Maďarsku, kde dosáhl vůbec nejvýraznějšího nárůstu, a to o 153 procent.

Konkrétně čeští zákazníci byli minulý rok ochotni utrácet za pobytové balíčky více než předloni. Zatímco v roce 2022 to bylo průměrně 6700 korun, loni částka přesáhla 7500 korun.

V aktuálním roce by se Travelking rád zaměřil na rozšiřování svého portfolia v Chorvatsku i na Slovensku a také na přilákání německé klientely do Česka.

„Chceme tak nabídnout zákazníkům, kteří s námi vyrážejí nejčastěji na prodloužené víkendy, i delší dovolenou u moře,“ přibližuje Peter Kóša, CEO společnosti, kterou v roce 2014 spoluzakládal v Brně s Tomášem Čmelíkem a Lukášem Feckem.

Zakladatelé Travelkingu Peter Kóša (vlevo) a Tomáš Čmelík, foto Travelking

V plánu má rovněž rozšíření nabídky o další hotely v Rakousku a Německu, kde od podzimu 2022 funguje ve spolupráci s berlínským partnerem Travelcircus.

„Zároveň nabídneme české, polské a chorvatské hotely Travelcircusu. Očekáváme tak nárůst zahraniční klientely nejen pro české hoteliéry, což byla jedna z motivací spojení s německou společností,“ doplňuje Kóša.

Momentálně má Travelking v nabídce přes sedm stovek hotelů v desítce zemí Evropy, mimo jiné v Itálii nebo Nizozemsku. Primárně se jedná o wellness a lázeňské pobyty či hotely v horách a metropolích.