Německý výrobce sportovního oblečení a obuvi Puma vloni zvýšil provozní zisk na 557 milionů eur (13,7 miliardy korun) z 209 milionů eur v  předchozím roce. Oznámila to dnes firma. Dodala, že v letošním roce počítá s dalším nárůstem provozního zisku, a to na 600 až 700 milionů eur. Upozornila nicméně, že růst zisku budou brzdit stoupající náklady a bojkot jejího zboží v Číně.

Tržby společnosti loni vzrostly o téměř 32 procent na 6,8 miliardy eur. V letošním roce počítá firma s nárůstem tržeb o minimálně deset procent. „Navzdory velmi silnému růstu v roce 2021 nadále čelíme velké nejistotě,“ uvedla Puma ve své výsledkové zprávě.

„Rok 2022 začal s rekordními počty případů covidu-19, v důsledku čehož některé vlády zavedly regionální či celostátní omezení,“ upozornila. „Politické napětí na klíčových trzích i problémy v dodavatelském řetězci kvůli nedostatku přepravních kontejnerů a přetížení přístavů bohužel v  novém roce také pokračují,“ dodala.

Šéf podniku Björn Gulden uvedl, že Puma postupně zvyšuje své ceny, aby pokryla stoupající náklady. Gulden předpokládá, že tržby podniku v Číně v letošním prvním čtvrtletí opět klesnou, a považuje za nejisté, zda se v průběhu letošního roku vrátí k růstu, napsala agentura Reuters.

Puma je podobně jako její konkurenti Nike a Adidas od loňského března v Číně pod tlakem kvůli rozhodnutí, že nebude odebírat bavlnu z čínské provincie Sin-ťiang, odkud aktivisté hlásí porušování lidských práv muslimských Ujgurů. Peking tato obvinění dlouhodobě odmítá.