Prosperitu stavme na konzistentních základech a strategickém plánování, ne od voleb k volbám.

Jak na lepší Česko, zeptal se mě Forbes. Odpovědí, rad a nápadů může být samozřejmě mnoho. Svůj pohled nabídnu konkrétním příkladem z našeho odvětví. V našem oboru vysokotlakých ocelových lahví a nádob pozorujeme už delší čas jeden nejen český, ale i celoevropský problém.

Roky upozorňujeme na fakt, že se do Evropy dostávají nekvalitní čínské lahve s dumpingovou cenou, mizernou kvalitou a okopírovaným know-how. Stále více takových dovozových lahví se vyřazuje, protože neplní nejrůznější parametry čistoty, bezpečnosti, spolehlivosti atd.

Přesto sem stále proudí další a další. Varovná je hlavně dynamika růstu těchto dovozů za poslední dva roky, kterou EU a ČR neumějí zabrzdit. Zatímco Čína má zjevně strategii na deset a více let, my se v Česku utápíme ve víceméně politických debatách o plánech maximálně na jedno volební období.

Velká jména

Před konferencí se bavíme s největšími mozky Česka, politickou elitou i nejúspěšnějšími byznysmeny v zemi. Sami sepsali inspirativní texty s konkrétními radami, jak nakopnout Česko.

Najdete mezi nimi třeba texty šéfredaktora Forbesu Petra Šimůnka, investora a filantropa Martin Romana, ekonomického poradce prezidenta Davida Marka, developera Dušana Kunovského, majitelky firmy Petrof Zuzany Ceralové Petrofové, ministra dopravy Martina Kupky, miliardáře Zbyňka Frolíka, mecenáše Nadace Neuron Jaroslava Řasy, miliardáře Michala Strnada, bývalého ředitele České pojišťovny Pavla Řeháka nebo třeba místopředsedkyně Evropské komise Věry Jourové.

A výsledek? Čínský, tamním režimem dotovaný, výrobce klidně nabídne v Evropě ocelovou lahev zhruba za 22 eur, přičemž v EU jen trubka pro její výrobu stojí 25 eur. A to se nebavíme o vysokotlakých zpětně protlačovaných lahvích, které jsou kvalitativně někde úplně jinde.