„Wolt s brigádníky.“ Tahle popisuje Michal Harásek největší a nejrychleji rostoucí brigádnickou platformu v Česku, která pomocí umělé inteligence automatizuje nábor firem a pomáhá zájemcům najít brigádu na pár kliků.

Tymbe založil se svým kolegou Martinem Plášilem, dnes mají registrovaných 55 tisíc brigádníků a loňský obrat se jim téměř zdvojnásobil na 130 milionů korun. Doba jejich byznysu přeje – o brigády mají dnes kvůli inflaci zájem i lidé ze střední třídy, navíc starší.

„Před válkou, před inflací, před energiemi a před vším tím peklem, které se na lidi seslalo, jsme měli průměrný věk brigádníka 23,5 roku. Nyní je to osmadvacet a půl,“ říká v dalším Forbes Byznys podcastu spoluzakladatel Tymbe a člen našeho letošního výběru 30 pod 30.

Příchod brigádníků na trh má nicméně ten dopad, že odměny za brigády rostou daleko pomaleji než platy v ekonomice. „Je hodně lidí, kteří chtějí chodit na brigádu a firmám se tím lidi daří nacházet lépe. Takže nemají tak velký tlak vyrovnávat inflaci,“ popisuje Harásek situaci na trhu.

A všímá si i toho, že zatímco lidé nad třicet let chodí na brigády hlavně kvůli pomoci rodinnému rozpočtu, mladí si dnes přivydělávají například na lepší vybavení.

„Dnešní studenti nejdou pracovat kvůli tomu, aby neumřeli hlady. Oni si jdou většinou vydělat na iPhone. Ekonomika nám prostě vzrostla, takže tady už prostě studenti hlady neumírají. Což vlastně do značné míry ovlivňuje, jak se potom na pracovním trhu chovají,“ dodává v podcastu devětadvacetiletý Harásek.

Jak těžké je dnes mladé přesvědčit k práci? Jaký je Michal Harásek podnikatel? A co Tymbe chystá pro letošní rok? To vše si poslechněte v podcastu.