Začalo to vášní cestovat po světě za pár korun. Nikol Kodymová za covidu v létě 2021 začala své tipy na akční letenky natáčet na TikTok. Postupně své sledující přetahovala na Instagram, kde zveřejňovala balíčky letenek a ubytování, a počet sledujících rostl. Ve volném čase jim hledala letenky na přání, ale při desítkách žádostí na to přestávala stačit.

„V tu dobu začínala platforma Herohero, které jsem se nejdříve bránila, protože jsem se bála, jestli si mě někdo předplatí. Bylo to zbytečné, po prvním týdnu jsem měla, tuším, tři nebo čtyři stovky odběratelů,“ říká Kodymová, která má v současnosti 1200 sledujících, přičemž cenu za odběr nastavila na devět eur měsíčně.

Přiznává ale, že velká část předplatitelů využívá akční ceny čtyři nebo pět eur, které příležitostně nastavuje. Měsíčně si tak na Herohero vydělá kolem 110 tisíc korun, což představuje zhruba šedesát procent jejích příjmů. Vedle toho zveřejňuje cestovatelské vlogy na YouTube, přičemž inkasuje za jejich zhlédnutí, a uzavírá placené spolupráce na Instagramu.

S Nikol na cestách

Počet odběratelů: 1200

Měsíční poplatek: 9 eur

Předplatitelům na každý měsíc přidává víc než sto akčních letenek, ke každé připojuje i tipy na ubytování, restaurace, mapy, zjednodušený itinerář či kontakty na místní.

„Odběratelům přijde mail, takže o výhodných nabídkách hned vědí. Když najdu nějakou pecku, třeba zpáteční letenky na Maledivy za šest tisíc, většinou je stihnou koupit za tu nejnižší cenu,“ vysvětluje Kodymová, která nadále plánuje svým odběratelům cesty na přání a sama pořádá i skupinové zájezdy, kde působí jako průvodkyně.

„Přihlášení na cesty se mnou nabízím pouze na Herohero. Loňský zájezd do New Yorku se prodal za neuvěřitelných osm minut.“ Největší nárůst platících sledujících zaznamenala díky slevovým akcím zhruba po roce působení na Herohero. Historicky nejvíc odběratelů, a to kolem pěti tisíc, měla koncem roku 2023.

Tehdy skončila se svou prací soukromé chůvy v Praze a tvorbě na Herohero se začala věnovat naplno, mohla si dovolit i zaměstnat kamarádku, která jí s vyhledáváním letenek začala pomáhat. Přiznává, že počet sledujících jí klesá zřejmě kvůli tomu, že lidé na platformách podle ní vyhledávají senzaci, bizár a drby. Vliv může mít ale i umělá inteligence, jež zvládne naplánovat cestovní itinerář. 

Osm statečných

Přinášíme příběhy osmi českých podcasterů, kteří se nebáli jít s kůží na trh. Prorazili s Harrym Potterem, osudy slavných, ale i s podcastem o Severní Koreji. Risk se vyplatil a teď vydělávají stovky tisíc korun měsíčně. Tohle jsou oni:

O tuzemském bujícím podcastovém trhu píšeme zde.