Narazit v Česku na silnici na něco většího dá zabrat. BMW už nic rozměrnějšího než X7 nemá a i konkurence s tím má co dělat. Teď tenhle luxusní Jumbo Jet na čtyřech kolech dostal novou podobu. A jak je u mnichovské značky poslední dobou zvykem, zase vyvolal řadu emocí.
Ono totiž nestačí jen to, že je tohle auto je opravdu velké. Má i netypický design světel, na který je potřeba si začít zvykat. Klasické světlomety jsou mrtvé, alespoň u nejluxusnějších BMW. Laser, LED technologie… Tohle dovoluje úplně nové pojetí toho, jak auto svítí a jak vypadá. A BMW X7 je výsledek.
Jakou cestou se mnichovská automobilka vydá, napovědělo už elektrické iX a je stoprocentně jisté, že téměř to samé, co u X7, uvidíme i na nové generaci BMW řady 7, kterou příští týden čeká světová premiéra. Takže nahoře světla pro denní svícení a směrovky v jednom, dole svícení do tmy.
Hlavní světla jsou díky technologii LED Matrix tak chytrá, že po setmění se o ně prakticky nemusíte starat. Jednoduše pořád svítí naplno a všude tam, kam potřebujete vidět, a nikdy neoslní auta v protisměru, vůz jedoucí před vámi, chodce…
Světelnou show měnící noc v den umí i v situacích, kdy jsou potřeba mlhovky. Podsvícení obří ledviny na kapotě už je jen designový prvek.
Tím ale tohle divadlo nekončí. Startuje totiž už ve chvíli, kdy k němu přijdete. Jakmile se přiblížíte na vzdálenost tří kroků, spustí se pozdrav využívající světla venku i uvnitř a podél auta se rozprostře světelný koberec. Když jste pak od svého BMW asi 1,5 metru, dveře se automaticky odemknou a po nastoupení se na displeji objeví osobní pozdrav.
Displej. To je další novinka, která X7 posouvá do nových dimenzí. Přesněji řečeno dva displeje. Dva dlouhé displeje, které jsou vedle sebe v prohnuté dotykové obrazovce natočené směrem k řidiči. Vedle dotyku je ale samozřejmostí i ovládání hlasem.
Aby těch výstřelků nebylo málo málo, BMW X7 nově nabízí například panoramatickou střechu po vzoru koncernové značky Rolls-Royce s hvězdnou oblohou. Tenhle pocit vznikne díky tomu, že LED světlo se v ní rozprostírá po víc než patnácti tisících světelných ploškách umístěných na povrchu skla. Posádka si navíc může zvolit vlastní barvy svého vlastního „nebe“.
Kůže, pravá i veganská, vyhřívaná sedadla nejen na předních sedadlech, ale na všech, kterých může být dohromady až sedm. Systém, který za vás sám zaparkuje nebo zvládne bez pomoci řidiče couvat na vzdálenost až dvě stě metrů. Nic není problém, tady se nešetří.
A nešetří se ani ve chvíli, kdy se vrátíme zpátky na zem. Doslova. Obří SUV totiž v celé historii BMW vůbec poprvé se zemí spojí gigantické pneumatiky s průměrem 23 palců (skoro šedesát centimetrů).
Kromě designu si je potřeba zvykat i na to, že ani nové tohle BMW se neobejde bez elektřiny. Zatím ale ne nijak zásadně. Elektřina je tu jen jako povinný doplněk nabídky šesti- nebo osmiválcového motoru. Elektromotor s 48V mild hybridní technologí (nedobíjí se ze zásuvky) navíc zařizuje výkon dvanáct koní.
BMW X7 má také v základu adaptivní vzduchové odpružení na obou nápravách s automatickým udržováním světlé výšky. V praxi to znamená, že v tomhle autě drncání nezažijete. Ono když vás postaví proti Range Roveru nebo Mercedesu-Benz GLS, jinak to být ani nemůže.
Když pak bude potřeba projet po dobrodružnější cestě, stačí stisknout tlačítko a karoserie se zvedne až o čtyři centimetry. Výšku auta je ale možné o čtyři centimetry i snížit. Prostě proto, aby se do auta lépe nastupovalo, případně do kufru snáz nakládalo cokoli těžkého.
Ale zpátky k motorům. Ty jsou v nabídce celkem tři. Nejslabší je naftový šestiválec s výkonem 352 koní. Na něj výkonově navazuje benzinový šestiválec s výkonem 380 koní a na vrcholu stojí benzinový osmiválec, který má 530 koní. Tím by to ale skončit nemuselo.
Je totiž prakticky jisté, že X7 si do parády vezme manufaktura Alpina, což ve výsledku přinese výkon, který bude začínat šestkou. Nebude to ale za základní cenu, která se má vejít pod 2,5 milionu korun. První auta se z továrny v USA do Evropy dostanou ještě letos.