Česká technologická společnost Productboard Huberta Palána a Daniela Hejla oznámila akvizici tuzemského startupu SatisMeter. Hodnotu transakce strany nezveřejnily, nicméně podle odhadů Forbesu šlo o vyšší desítky až nižší stovky milionů korun.
SatisMeter, který v roce 2015 rozjeli bratři Jakub a Ondřej Sedláčkovi, vznikl původně jako jednoduchá aplikace pro zjišťování zpětné vazby, která se zákazníků ptala, zda by danou online službu doporučili i dalším lidem. Později však bratři s projektem prošli akcelerátorem StartupYard, byli v kampusu Googlu ve Varšavě a v roce 2017 získali mezi investory Josefa Matějku a Martina Rozhoně, dvě zvučná jména české e-commerce.
Postupně SatisMeter získal stovky platících klientů a nyní putuje pod křídla Productboardu, který dává jasně najevo, že jeho další růst budou už hnát i akvizice. Palebnou sílu na to ostatně má – jen letos do něj investoři poslali 125 milionů dolarů, čímž jeho valuaci posunuli na 1,725 miliardy dolarů.
Productboard, který produktovým manažerů ve firmách po celém světě pomáhá lépe pochopit, co zákazníci chtějí, je tak aktuálně nejhodnotnější český startup.
„Očekávání klientů rostou neuvěřitelným tempem a konkurence je enormní. Vnímáme proto, že je dnes víc než kdy jindy nezbytné, aby produktové týmy dokázaly zpětnou vazbu od zákazníků zapracovávat v každém kroku životního cyklu produktu,“ říká CEO Productboardu Hubert Palán.
„Získání SatisMeteru tak ještě víc podpoří naši inovační strategii. Jsem rád, že čeští vývojáři ukazují své dovednosti, odbornost a um. Proto na naší palubě nadšeně vítáme další inovativní český startup, který ukazuje, že čeští vývojáři patří ke špičce v oboru,“ doplňuje.
Productboard, který ročně utrží stovky milionů korun, již zaměstnává na pět set lidí, kteří jsou rozprostření od Prahy přes Brno, San Francisco, Dublin až po Vancouveru. SatisMeter se stane jeho plnohodnotnou součástí.
„Productboard jsme pochopitelně sledovali a vždy jsme obdivovali, jak prostřednictvím svého nástroje umožňují zákazníkům vyvíjet lepší produkty. Moc se těšíme na to, že spojením našich sil, zkušeností, dovedností a odbornosti posuneme produktový management o velký krok dál,“ uvedl k akvizici Jakub Sedláček, spoluzakladatel a CEO SatisMeteru.
Perličkou na závěr je, že stejně jako kdysi Hubert Palán, i Jakub Sedláček dříve pracoval pro společnost GoodData.