skip to main content
Byznys

Leoš Novotný oslavuje. Jeho Leo Express má opět otevřenou cestu na německé koleje

2 minuty čtení

Leoš Novotný se může opět ucházet o provoz na železničních tratích v Německu. Jeho Leo Express, který založil v roce 2010, totiž získal potřebné osvědčení o bezpečnosti pro osobní dopravu a vlaky, na kterém více než rok pracoval a zaplatil za něj stovky tisíc eur.

Společnost 52. nejbohatšího Čecha Leoše Novotného už dříve německé koleje brázdila, ovšem letos v březnu s ním partnerský FlixMobility rozvázal smlouvu, odůvodnil to ekonomickými důvody po vypuknutí koronaviru.

Reklama

Leoš Novotný

  • Majetek v hodnotě 4,5 mld. Kč
  • 52. nejbohatší Čech v žebříčku roku 2020

K ničemu podobnému už znova nedojde. Osvědčení, které Novotný získal, mu totiž zajišťuje samostatnost, která mu doteď chyběla, a nebude se tak muset spoléhat na subdodavatele.

Německý trh je pro Novotného stejně důležitý jako ten český, slovenský nebo polský, na nichž působí a chce v něm nabídnout své služby i pro zajištění náhradní dopravy při výlukách nebo pro speciální dopravu pro firmy a chartery.

Reklama

V loňském roce celá skupina zaznamenala zisk 150 milionů Kč a obrat jí vzrostl zhruba o čtvrtinu téměř na 1,1 miliardy. Tímto krokem se navíc zvedá hodnota celé společnosti, která má pro případného strategického partnera mnohem větší perspektivu. 

Aktuální vydání magazínu

„Pro bonitu Leo Expressu je osvědčení významné. Bude se nám tak mnohem lépe hledat silný partner. Licence je proces, který spadá pod kontrolu německého státního auditora, a Němci ji nevydávají každému, protože nechtějí pustit do provozu na své koleje dopravce bez zaštítění. Nicméně momentální 20procentní obsazenost u dopravců je smrtící. Takže licence je fajn, ale potřebujeme pasažéry, jinak je nám to platný jak mrtvýmu zimník,“ říká Leoš Novotný starší.

„Na růstu bonity Leo Expressu se také podílí rozhodnutí Evropské komise, která po našem x-letém snažení uznala, že České dráhy daly predátorské ceny na trati Praha–Ostrava, čímž porušily pravidla hospodářské soutěže, respektive likvidovaly konkurenci, a komise má také právo udělit sankci, která sahá do výše 10 procent obratu Českých drah, což by pro ně bylo smrtící. Uvidíme, co na to ještě české soudy, jestli uznají naši požadovanou miliardu jako žalovanou částku. Vidím to tak 50 na 50. Pokud u nich ale neuspějeme, budeme se odvolávat k Evropskému soudnímu dvoru, který stanovisko komise uznává na 99,9 procenta, a tam vyhrajeme. Takže mám radost, rok 2021 vidím jako perspektivní.“

Reklama
Reklama