Je to jako z jiného světa. Přijdete k autu a jeho dlouhé zadní dveře se před vámi samy otevřou, aniž by bylo potřeba sáhnout na kliku. Stačí stisknout tlačítko na klíči. To nejlepší ale teprve přichází. Když se pohodlně usadíte v koženém křesle, lehce mávnete rukou ve vzduchu a dveře se za vámi téměř bezhlučně zavřou. Vítejte ve světě Maybachu.

Mercedes-Benz představil to nejluxusnější, co má – model Maybach, který hodlá na souboj vyzvat i legendární Rolls-Royce. Základ má v nedávno představeném Mercedesu třídy S. Jenže je samozřejmě mnohem prostornější.

Na délku prodlouženou verzi S překonává o 18 centimetrů, které kompletně slouží cestujícím vzadu. Pro ně je tohle auto se signifikantním, ručně nanášeným dvoubarevným lakem odděleným tenkou linkou ostatně určené především.

Luxus a pohodlí jsou tady jednoduše to hlavní. Jakmile se zavřou dveře, svět se najednou ztiší. A to i během jízdy. Stará se o to množství tlumicích hmot ukrytých v karoserii, tlustší vrstvené sklo, speciální pneumatiky s pěnovou vrstvou. Hlavně ale elektronický systém, který aktivně potlačuje hluk, tím, že nežádoucí nízkofrekvenční zvuky v interiéru ruší vysíláním zvukových vln s opačnou fází.

Jejich reprodukci zajišťují prémiové basové reproduktory se 4D zvukem. Systém je nastavený tak, aby se zvukové signály s opačnou fází do ucha cestujícího během jízdy dostaly během tří milisekund. I tak se na to dá jít.

Péče o pasažéry ale pokračuje. Třeba nejen díky masážním sedadlům, ale i masážní opěrce lýtek. Další příjemností je vyhřívání šíje a ramen.

Vydání Forbesu Kill Vir

A když ani masáž nebude stačit, je možné zadní sedadlo sklopit natolik, že se dostáváme téměř do úrovně lůžkové polohy. Není potřeba se přitom bát o vlastní bezpečnost. V Maybachu funguje automatický podavač bezpečnostního pásu, který je součástí nastavitelného opěradla, takže cestující má jistotu, že je za všech okolností připoutaný tak, jak má správně být.

A kdyby to přece jen nestačilo, ještě pořád tu je kupa bezpečnostních systémů. Například ten, který v případě hrozícího bočního nárazu vůz během okamžiku zvedne o osm centimetrů, aby náraz nesměřoval do dveří, ale pevnějšího prahu. Velkou pomoc zastanou i airbagy, kterých je v Maybachu dohromady osmnáct. Neptejte se kde, z pohledu cestujících vpředu i vzadu jednoduše ze všech stran.

V Maybachu už nemá cenu hledat klasické budíky. Ty nahradily dotykové displeje, kterých lze napočítat pět. Řadu funkcí lze také spouštět hlasem – nic přelomového. Co však nadchne, je interiérový asistent, který díky laserové 3D kameře umístěné ve stropě automaticky reaguje na směr pohledu nebo pohyb rukou a řeči těla cestujících.

Podavač bezpečnostního pásu na krajním sedadle se tak například automaticky vysune, jakmile interiérový asistent z pohybu ruky rozpozná záměr chytit bezpečnostní pás.

Pokud jde o jízdu samotnou, i tady se situace začíná radikálně proměňovat. V nabídce sice nejspíš zůstane dvanáctiválcový motor, ale z pohledu řidiče dojde k jedné zásadní změně.

Pravděpodobně od druhé poloviny roku 2021 Mercedes-Benz totiž do sériové výroby zavede automatizovanou jízdu, která řidiči na vhodných dálničních úsecích a ve velmi hustém provozu nabídne, že za něj převezme řízení vozu. Technicky je vše připravené, v podstatě se čeká jen na schválení nutné legislativy.

Nejnovější Maybach se začne prodávat příští rok na jaře. Jeho nová generace má přitom na co navazovat. Té předchozí se od roku 2015 po celém světě prodalo 60 tisíc kusů. Což je v případě podobného auta pořádný úspěch.

Kromě Číny byl o poslední a Maybach největší zájem v Rusku, Jižní Koreji, USA a Německu. Odcházející model se u nás nabízí za necelé čtyři miliony korun a dá se čekat, že za podobné peníze bude i Maybach nový. Jen je potřeba počítat s tím, že příplatková výbava ještě nějaký ten milion navíc spolyká.