Spojení punčoch a spodního prádla s vínem a delikatesami se může na první pohled jevit jako neobvyklé. Zakladateli sítě Calzedonia, italskému miliardáři Sandru Veronesimu, však dává absolutní smysl.

„Prodáváme italský styl života, ať už v oblečení, či v jídle a pití,“ říká Forbesu jeden z jeho synů, Federico Veronesi, který přijel na pražský Chodov osobně otevřít pobočku Signorvina, prodejnu italského vína a restaurace v jednom.

„Je to pro celou naši firmu zlomový okamžik, protože je to poprvé, co s tímto produktem expandujeme mimo Itálii. Příští měsíc sice otevřeme v Paříži, ale momentálně se naše očekávání upírají především na Česko,“ konstatuje.

Federico Veronesi v Praze

Majitel Calzedonie, kam patří nejen stejnojmenná síť prodejen s punčochami a ponožkami, ale také značky spodního prádla Tezenis a Intimissimi, je jedním z nejbohatších mužů Itálie. Jeho majetek odhaduje italský Forbes na 1,3 miliardy dolarů.

Signorvino je podle jeho syna Federica „projektem vášně“. „Otec miluje nejen víno, ale život, který s jeho pěstováním souvisí. Značku jsme založili před deseti lety a od té doby jsme otevřeli čtyřiatřicet poboček,“ vypočítává.

Pro podnik, odkud si odnesete italské víno a delikatesy domů, ale zároveň se zde najíte jako v domácí trattorii – na menu nechybí spaghetti cacio e pepe nebo líčka dušená na červeném víně –, je i v Česku klíčová lokalita.

„Místo jsme vybírali dlouho. Zatímco v Paříži sázíme na lokalitu v blízkosti Notre-Damu, v Praze jsme zvolili obchodní centrum Chodov, kde jsou zastoupeny nejen ostatní naše značky, ale věříme taky v jeho prémiové prostředí,“ vysvětluje Federico Veronesi. Vína zde stojí v průměru okolo pěti set korun, hlavní jídla okolo tří set.

Veronesi mladší je také přesvědčený, že českého zákazníka už jejich rodinná firma dobře zná. „Přece jen jsme tu přes patnáct let a za tu dobu jsme pochopili vaši mentalitu. V módě dáváte přednost klasice, netoužíte po posledních trendech jako my v Itálii. Uvidíme, zda to platí i v gastronomii,“ usmívá se.

Stejně jako jeho otec i Federico podnikání s vínem zbožňuje. „Jsme tři synové, každý z nás se v rodinném byznysu věnuje jinému odvětví. Studoval jsem mimo jiné na someliéra, abych měl skutečný vhled do toho, jak Signorvino funguje,“ vypráví.

Do dalších zemí vedle České republiky a Francie se Signorvino zatím nehrne. „Testujeme teď tyto dva trhy a upřímně, od Prahy máme velká očekávání. Jsme si jisti, že právě vaše ekonomika je ta, která bude oproti západnímu světu růst. Češi navíc stále více cestují, oceňují dobré jídlo a pití,“ říká s nadějí.

Signorvino zaznamenalo v loňském roce obrat v hodnotě 55 milionů eur – o pět milionů více, než byl původní plán. A ze zdejší konkurence si příliš starostí nedělá.

„V Praze najdete samozřejmě kvalitní italské restaurace a prodejny s vínem. My ale děláme celý proces jednodušší a také trochu dostupnější. Jsme rodinná trattorie, která odebírá produkty napřímo od lokálních malých dodavatelů,“ uzavírá Federico Veronesi.